شنبه 7 مهر 1403

بورس قرمزپوش شد

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
بورس قرمزپوش شد

بازار سرمایه در اولین روز هفته، برخلاف روزهای کاری قبل منفی شد؛ به طوری که شاخص کل با کاهش 8175 واحد به رقم دو میلیون و 146 هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار بورس در هفتمین روز از اولین ماه پاییز کاهش داشت. این در حالی است که این بازار از 26 شهریورماه به بعد غالبا صعودی بوده است. به نظر می‌رسد ریسک‌های سیستماتیک و متغیرهای سیاسی، اثر کاهشی بر بازار سهام داشته است. همزمان، سازمان بورس دامنه نوسان را از سه درصد به مثبت و منفی یک درصد کاهش داد.

روز شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 8175 واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و 146 هزار و 848 واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز با افت 1573 واحد به رقم 705 هزار و 424 واحد رسید.

امروز 110 هزار فقره معامله به ارزش 4215 میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

فملی، فولاد و وبملت به ترتیب از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند که همگی قرمز شدند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به وپارس، ونوین و فملی اشاره کرد.

روز هفتم مهر 1403 شاخص فرابورس ایران نیز 46 واحد کاهش داشت و به 22 هزار و 263 واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس 68 هزار فقره و ارزش آن 8086 میلیارد تومان بود.

آریا و فصبا اثر منفی بر شاخص فرابورس ایجاد کردند اما فزر تاثیر مثبت داشت. فزر، مارون و سامان هم از نمادهای پرتراکنش بودند.

طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار و پیرو برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات ابتدایی صبح امروز (شنبه)، مقرر شد؛ براساس بند 11 ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار، با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان همه نمادهای سهام و حق تقدم سهام و صندوق‌های سهامی و مختلط قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس به مثبت و منفی یک درصد محدود شود.