پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بورس های خرید پارچه: از خیابان گاندی تا اینترنت

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
بورس های خرید پارچه: از خیابان گاندی تا اینترنت

برای خرید پارچه در تهران بورس های مختلفی وجود دارد. هر کدام بر اساس کیفیت پارچه ها، تنوع طرح پارچه ها و قیمت پارچه ها جایگاه متفاوتی دارند. بورس های مهم و قدیمی خرید پارچه در تهران خیابان گاندی در نزدیکی میدان ونک، بازار بزرگ تهران، خیابان مولوی، خیابان زرتشت و پاساژ میری تجریش هستند. هر چند ممکن است برای دیدن و لمس پارچه ها دوست داشته باشید همه بورس های پارچه تهران را بگردید، اما برای دیدن همه آنها حتما مجبور خواهید بود دو روز کامل وقت صرف کنید و هزینه زیادی بابت جابجایی بپردازید. علاوه بر این باید خستگی راه رفتن های طولانی را هم تحمل کنید. اگر شما هم برای وقت و پول خود ارزش قائل هستید احتمالا به دنبال روش خرید اینترنتی پارچه می گردید. روشی که سریع، آسان و امن باشد.

این روزها روش های مختلفی برای خرید اینترنتی وجود دارد که اینجا دو روش از آنها را بررسی می کنیم

پیج های اینستاگرام

تنها کافی است که اپلیکیشن اینستاگرام را نصب کنید و وارد دنیایی از پیج های رنگارنگ شوید. تنوع محصولات یکی از مزیت های مهم جستجوی پارچه در اینستاگرام است. اما باید توجه داشته باشید اصالت سنجی فروشگاه اینستاگرامی به عهده شماست. اگر اعتماد می کنید همین الان شروع کنید.

سایت های فروشگاهی

سایت های فروشگاهی پارچه علاوه بر اینکه ملزم به دریافت نماد اعتماد الکترونیک به عنوان ابزاری برای اصالت سنجی فروش اینترنتی هستند، رویه های شفاف تری درباره شیوه های ارسال و مرجوعی کالا در صورت معیوب بودن دارند. همین طور امنیت هنگام پرداخت از مزیت های دیگر آنهاست.

هنگام خرید اینترنتی پارچه به چه چیزی دقت کنیم؟

  • این سه عکس را دقیق نگاه کنید: در هر فروشگاه اینترنتی پارچه باید سه عکس مختلف از پارچه وجود داشته باشد. اول، عکس باز پارچه از دور برای دیدن کلی طرح پارچه. دوم عکسی از نزدیک برای دیدن جزئیات بیشتر پارچه. سوم، عکسی که با روشی مقیاسی ابعاد طرح پارچه را مشخص کند. حتما توجه کنید که باید روی یک عکس از پارچه جهت عرض پارچه معلوم شده باشد. اطلاع از جهت عرض پارچه برای تشخیص راه و بی راه پارچه هنگام دوخت ضروری است.
  • ویژگی های پارچه را بخوانید: فقط دلربایی عکس پارچه برای خرید اینترنتی پارچه کافی نیست. هر پارچه ویژگی هایی دارد که شامل جنس پارچه، ایستایی پارچه، عرض پارچه، ضخامت پارچه و کاربرد پارچه می باشد. دانستن این ویژگی ها باعث می شود با چشم باز تری درباره آنچه میخواهید با پارچه مورد علاقه خود بدوزید تصمیم بگیرید.
  • توضیحات پارچه را بخوانید: علاوه بر ویژگی های پارچه ممکن است توضیحات بیشتری درباره پارچه وجود داشته باشند، که قابل دسته بندی یا خلاصه سازی در قسمت ویژگی های پارچه نباشند. بنابراین مطالعه بخش توضیحات هنگام خرید اینترنتی پارچه کاری ضروری است. اطلاعاتی مثل روش های مراقبت از پارچه، انواع مختلف پارچه، تکنیک های دوخت پارچه اطلاعات جانبی هستند که حتما در خرید اینترنتی پارچه شما را راهنمایی خواهند کرد.
  • مشاوره قبل از خرید پارچه: ممکن است با همه این اطلاعات هنوز سوال بدون پاسخی داشته باشید. ببینید آیا روشی برای تماس با مشاوران فروش وجود دارد؟ شماره تلفن مشاوران یا در پایین سایت یا به صورت گزینه تماس هنگام خرید اینترنتی پارچه در واقع به شما می گوید: من نمیگذارم پولت را دور بریزی!
  • ارسال رایگان: حتما قیمت ها را مقایسه کنید و در انتها ببینید فروشنده چه پیشنهاد اضافه ای برای شما آماده کرده است. ارسال رایگان، مشاوره قبل از خرید پارچه و پشتیبانی بعد از خرید، پیشنهاداتی هستند که شاید هر فروشگاه اینترنتی ارایه ندهد.
لینک کوتاه: asriran.com/003AzO
بورس های خرید پارچه: از خیابان گاندی تا اینترنت 2
بورس های خرید پارچه: از خیابان گاندی تا اینترنت 3