دوشنبه 16 مهر 1403

بچه‌ها فروردین امسال در فضای مجازی دنبال چه چیزی بودند؟

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
بچه‌ها فروردین امسال در فضای مجازی دنبال چه چیزی بودند؟

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، آنهایی که فرزندان‌شان در سنین کودکی و نوجوانی هستند در هنگام مواجهه با اینترنت، دلنگرانی‌هایی دارند؛ از جمله این نگرانی‌ها، جست‌وجوی فرزندان در فضای بی‌انتهای مجازی است. اما از این نگرانی با ایجاد «شادبین» کاسته شد.

شادبین یک موتور جست‌وجوگر سالم برای دانش‌آموزان است که از طریق شبکه دانش‌آموزی شاد ارائه می‌شود؛ این امکان از 25 مهر 1401 ارائه شد و تاکنون مورد استقبال خوب دانش‌آموزان هم مواجه شده است.

مسؤولان شبکه شاد هم از همان زمان راه‌اندازی این موتور جست‌وجوگر اعلام کردند که در راستای درخواست خانواده‌ها و معلمین برای ایجاد فضایی امن و مناسب دانش‌آموزان جهت وب‌گردی، سرویس جستجوگر «شادبین» ارائه شده است.

اما در فروردین امسال، بچه ها چقدر از «شادبین» استفاده کرده‌اند و دنبال چه چیزی می‌گشتند؟ با توجه به اینکه فروردین امسال مقارن با ایام ماه مبارک رمضان بود، جست‌وجوهای دانش‌آموزان هم رنگ و بوی این ماه را گرفته بود.

بر اساس پیگیری خبرنگار فارس، «آداب و رسوم نوروز»، «سحری و افطار چی بخوریم» و «دعای جوشن کبیر»، بیشترین آمار جست‌وجوی دانش‌آموزان را به خود اختصاص داده است. پس از آن، «زندگی امام حسن مجتبی (ع)»، «اعمال شب بیست و سوم ماه رمضان»، «اعمال شب نوزدهم ماه رمضان»، «فلسفه شب قدر» و «چه کار کنیم موقع روزه تشنه نشویم؟» مورد توجه دانش‌آموزان بودند.

از فیلم‌ها نیز «انیمیشن بچه رئیس»، «گوسفند کاراته‌باز»، «عملیات نجات جانگو بانگو»، «انیمیشن پسر میمونی»، «ماجراهای کیت و میم میم» و «آموزش کاردستی با وسایل دوریختنی» توسط بچه‌ها جست‌وجو شده‌اند.

در بازدید، پسران با اختلاف نه چندان زیاد بیشتر از دختران جست‌وجو کردند و از نظر مقطع هم دانش‌آموزان دبستانی، بعد متوسطه اول و سپس متوسطه دوم به جست‌وجو در شادبین پرداختند. از نظر استانی هم به ترتیب دانش‌آموزان خراسان رضوی، کرمانشاه و آذربایجان غربی بیشترین جست‌وجو را در شادبین داشته‌اند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید شادبین بچه‌ها شاد این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است