سه‌شنبه 3 مهر 1403

بیانیه سفارت ایران درباره اتهام‌زنی استکهلم علیه تهران

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
بیانیه سفارت ایران درباره اتهام‌زنی استکهلم علیه تهران

سفارت ایران در سوئد اتهام‌زنی مقام‌های سوئدی علیه تهران را رد کرد.

به گزارش ایسنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم اعلام کرد «اتهامات منتشره علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارسال پیامک به اتباع سوئد و تحریک آن‌ها جهت انتقام از قرآن‌سوزان را بی‌اساس دانسته و این‌گونه اتهامات را رد می‌کند».

روز سه‌شنبه، دادستانی سوئد مدعی شد سرویس اطلاعاتی ایران در سال 2023 با هک یک اپراتور پیام کوتاه تلاش کرد مردم را به انتقام گرفتن از معترضانی که قرآن را سوزانده بودند، تشویق کند.

سرویس اطلاعاتی سوئد، موسوم به ساپو نیز در بیانیه‌ای جداگانه مدعی شد یک گروه هکری برای اجرای یک کمپین نفوذ دست به اقدام زده بود که هدف آن، نشان دادن سوئد به‌عنوان یک کشور اسلام هراس بوده است.

در ادامه بیانیه سفارت ایران در سوئد آمده است: «سفارت اعتقاد دارد، طرح این مطالب و انتشار آن در رسانه‌ها، فضای روابط میان دو کشور را مسموم و متاثر می‌نماید».

سفارت ایران در استکهلم اعلام کرد که «از ارگان‌های رسمی دولت سوئد انتظار داریم از طرح این مطالب غیر مستند علیه جمهوری اسلامی ایران جلوگیری نموده و در شرایطی که با تصمیم صحیح قوه قضاییه سوئد، عوامل هتاک به قرآن کریم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند، اجازه ندهند این موضوع با حاشیه همراه شود».