شنبه 31 شهریور 1403

بیانیه سفارت ایران در ارمنستان: مصمم هستیم از روابط دوستانه 2 کشور حراست کنیم

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
بیانیه سفارت ایران در ارمنستان: مصمم هستیم از روابط دوستانه 2 کشور حراست کنیم

سفارت ایران در ارمنستان تاکید کرد که «ما مصمم هستیم از این روابط صمیمانه و دوستانه حراست کنیم و با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود به توسعه بیش از پیش آن در جهت منافع دو ملت بپردازیم».

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سفارت ایران در ابتدای این بیانیه فرا رسیدن سالروز استقلال جمهوری ارمنستان را صمیمانه به دولت و مردم این کشور تبریک گفت.

در ادامه این پیام آمده است: جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که استقلال جمهوری ارمنستان را به رسمیت شناخت و روابط 2 کشور از آن زمان تاکنون در بستر هم‌زیستی مسالمت آمیز، احترام متقابل و منافع 2 ملت روندی رو به رشد داشته و به استحکام رسیده است.

سفارت ایران تاکید کرد که «ما مصمم هستیم از این روابط صمیمانه و دوستانه حراست کنیم و با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود به توسعه بیش از پیش آن در جهت منافع دو ملت بپردازیم».

در پایان این بیانیه آمده است: سعادت، سلامت، عزت و بهروزی دولت و ملت شریف ارمنستان را از درگاه پروردگار متعال آرزومندیم.

پیش از این نیز «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهری اسلامی ایران در پیام‌هایی به رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ارمنستان، فرا رسیدن روز ملی این کشور را تبریک گفته بود.

پزشکیان در پیام تبریک خود به «واهاگان خاچاتوریان» رئیس‌جمهور ارمنستان ابراز اطمینان کرد که روابط دو کشور دوست و همسایه، در سال‌های آتی در ابعاد مختلف و با نگاه به اهداف راهبردی، عمق بیشتری خواهد یافت و مردم هر 2 کشور از ثمرات و برکات آن بهره‌مند خواهند شد.

رئیس. جمهور ایران همچنین در پیام تبریک خود به آقای «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشورهایی بود که استقلال جمهوری ارمنستان را به رسمیت شناخت و از آن روز تا به حال 2 کشور همسایگانی خوب برای یکدیگر بوده‌اند. جای خرسندی است که روابط دو کشور، روابطی متنوع، همه‌جانبه، مستحکم و پایدار است و روز به روز در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید