شنبه 14 مهر 1403

بیشترین بارش باران در زنجان از گرماب گزارش شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیشترین بارش باران در زنجان از گرماب گزارش شد

زنجان - ایرنا - رییس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت اخیر بیشترین بارندگی این استان در گرماب از توابع شهرستان خدابنده اتفاق افتاد.

سونا صرفی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طی این مدت قریب 17 میلیمتر در منطقه گرماب شهرستان خدابنده باران باریده است و در شهر زنجان مرکز این استان نیز میزان بارش 10 میلیمتر به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه با ورود سامانه بارشی، ریزش باران از ساعت 3/30 بامداد امروز سه شنبه در این استان آغاز شده است، اظهار داشت: کمترین میزان بارش باران نیز با سه دهم میلیمتر از زرین رود شهرستان خدابنده گزارش شد.

صرفی تصریح کرد: بارندگی ها تا پایان روز چهارشنبه /21 آبان ماه / در این استان ادامه خواهد داشت و از بعداظهر امروز ریزش باران با رعد و برق همراه خواهد بود و روز پنجشنبه و جمعه نیز به شکل خفیف و پراکنده خواهد بود.

وی تصریح کرد: میزان بارندگی طی امروز و فردا که بیشتر مناطق نیمه جنوبی و غربی استان را فرا گرفته است در حد متوسط و بیشتر خواهد بود که می تواند موجب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و لغزندگی سطح جاده های استان شود.

صرفی به عموم مردم توصیه کرد، به خاطر ریزش باران و لغزندگی سطح آسفالت در ترددهای برون شهری احتیاط بیشتری کرده و از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و حضور در ارتفاعات نیز خودداری کنند.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*