شنبه 21 مهر 1403

بیشترین و کمترین داوطلبان کنکور متعلق به دو استان تهران و سمنان / نتایج اولیه اسفندماه اعلام می‌شود + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
بیشترین و کمترین داوطلبان کنکور متعلق به دو استان تهران و سمنان / نتایج اولیه اسفندماه اعلام می‌شود + فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احسان جمالی، معاون فنی سازمان سنجش در نشست خبری گفت: آزمون سال 1402 در 29 و 30 دی ماه برگزار می شود. وی افزود: 978 هزار و 460 نفر که60 درصد خانم و 40 درصد آقایان هستند. جمالی ادامه داد: 46 درصد داوطلبان بیشترین داوطلب در گروه علوم تجربی و انسانی و ریاضی به ترتیب بیشترین داوطلب را دارند. معاون فنی سازمان سنجش گفت: 51 درصد داوطلبان سال جاری و...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احسان جمالی، معاون فنی سازمان سنجش در نشست خبری گفت: آزمون سال 1402 در 29 و 30 دی ماه برگزار می شود.

وی افزود: 978 هزار و 460 نفر که60 درصد خانم و 40 درصد آقایان هستند.

جمالی ادامه داد: 46 درصد داوطلبان بیشترین داوطلب در گروه علوم تجربی و انسانی و ریاضی به ترتیب بیشترین داوطلب را دارند.

معاون فنی سازمان سنجش گفت: 51 درصد داوطلبان سال جاری و 49 درصد داوطلبان سال های قبل هستند و تهران بیشترین داوطلب و سمنان کمترین داوطلب را دارد. اوایل اسفند نمره خام و نتایج اولیه اعلام می شود.

وی در ادامه گفت: بر اساس کارنامه نهایی در مرداد ماه می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

جمالی تصریح کرد: داوطلبانی که تا خرداد فارغ التحصیل شوند یا نشوند ملاک عمل نمرات خرداد است و داوطلبانی که سابقه تحصیلی ندارند در آزمون خرداد ماه شرکت کنند این آزمون از طریق آموزش و پرورش برگزار می شود و اگر داوطلبی سابقه تحصیلی نداشته باشد نمره سوابق تحصیلی برای داوطلب که 40 درصد می باشد صفر در نظر گرفته می شود.