شنبه 7 مهر 1403

بیش از سه میلیارد ریال یارانه به ناوگان اتوبوسرانی سنندج پرداخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از سه میلیارد ریال یارانه به ناوگان اتوبوسرانی سنندج پرداخت شد

سنندج - ایرنا - رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج از پرداخت سه میلیارد و 300 میلیون ریال یارانه سال 98 به ناوگان بخش خصوصی اتوبوسرانی این شهر خبر داد.

امیر جمشیدنژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرساله مبلغی تحت عنوان یارانه جهت حمایت از بخش خصوصی و در راستای کمک هزینه سوخت، روغن و لاستیک به مالکان بخش خصوصی ناوگان اتوبوس‌رانی پرداخت می‌شود.

وی افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا به دلیل عدم استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و به تبع آن حفظ سلامت آنان، این بخش به لحاظ مالی با بحران و مشکل جدی مالی روبرو شدند.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج با اشاره به پرداخت سه میلیارد و 300 میلیون ریال یارانه سال 98 به رانندگان ناوگان حمل و نقل بخش خصوصی اتوبوس‌رانی اضافه کرد: این مبلغ با توجه به نوع کارکرد اتوبوس به حساب دارندگان اتوبوس بخش خصوصی واریز شد.

وی یادآور شد: این یارانه مختص به بخش خصوصی و دولتی بوده که به دلیل شیوع ویروس کرونا و نداشتن درآمد مکفی بخش خصوصی، بنا بر عنایت شهردار، کل مبلغ در نظر گرفته شده به بخش خصوصی اختصاص داده شد.

جمشیدنژاد ابراز امیدواری کرد با پرداخت این یارانه بخشی از مشکلات مالی مالکان ناوگان خصوصی اتوبوس‌رانی حل شود. ناوگان اتوبوس‌رانی سنندج دارای 116 اتوبوس بوده که در قالب 18 خط فعالیت می‌کنند، از این تعداد اتوبوس، 68 دستگاه مربوط به بخش خصوصی و تعداد 48 اتوبوس مختص به بخش دولتی است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا ظهر سه‌شنبه 20 خرداد در مجموع 175 هزار و 927 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 74 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و 425 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*