دوشنبه 16 مهر 1403

بیش از یکهزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در خوزستان فعال است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از یکهزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در خوزستان فعال است

اهواز - ایرنا - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان گفت: یک هزار و 62 کانون فرهنگی و هنری مساجد در خوزستان وجود دارد که از این تعداد 457 کانون روستایی و 605 کانون شهری است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام مرتضی همت پور روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: تعداد اعضای جلسات مساجد در خوزستان نیز بالغ بر 91 هزار و 596 نفر است که امسال 9 هزار و 713 برنامه متنوع را در سطح مساجد استان برگزار کردند.

وی افزود: راه‌اندازی چهار مرکز تسهیلگری توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان در مناطق کم برخوردار شهرستان کارون، عین 2، ملاشیه و کوی علوی اهواز را درخواست دادیم تا به مسایل و مشکلات این مناطق بیشتر رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام همت پور ادامه داد: امسال تاکنون بیش از هفت هزار و 400 بسته معیشتی در مناطق محروم از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان توزیع شد.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با اشاره به طرح ملی شنبه‌های کتاب که از سوی این کانون برگزار می شود بیان کرد: در قالب این طرح یکهزار و 465 برنامه در قالب شنبه های کتاب در خوزستان ثبت شده است که 2 هزار و 750 برنامه فهرست نویسی، 270 برنامه صدای کتاب و یکهزار و 6 خلاصه نویسی کتاب توسط اعضای این کانون‌ها انجام گرفته است.

وی با اشاره به موضوع جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین که از سوی رهبر معظم انقلاب دستور اجرای آن صادر شد به معنای شناخت واقعی دین اسلام و آشنایی جوانان با انقلاب اسلامی و عملکرد درخشان آن است.

حجت الاسلام همت پور افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این راستا تلاش دارند تا با برگزاری برنامه های مختلف و تولید محتوا جوانان را با ارزش های انقلاب اسلامی و کارهای ارزشمندی که در این دوره انجام گرفته است آشنا کنند.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با بیان اینکه در بخش شناسایی و رفع آسیب های اجتماعی نیز کارهای خوبی انجام گرفته است ادامه داد: در راه مبارزه با معضل اعتیاد و شناسایی آسیب های اجتماعی که جوانان با آن درگیر هستند و مقابله با پدیده وهابیت کلاس های آموزشی و تولید محتوا انجام گرفته است.

وی افزود: طرح سحاب از سوی کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی و رفع آنها تشکیل شده و در حال اجرا است.

18 اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

برچسب‌ها