یک‌شنبه 8 مهر 1403

بیش از 160 هزار حاجی به سرزمین وحی جابه جا شدند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بیش از 160 هزار حاجی به سرزمین وحی جابه جا شدند

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال برای اولین بار 160 هزار حاجی در رفت وبرگشت به سرزمین وحی جابه جا شدند.

آقای جمشید فرزادی پور گفت: انتقال بیش از 160 هزار حاجی در ایام حج امسال توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که دمای هوا بسیار بالا بود با بالاترین ایمنی انجام شد.

به گفته مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، تمامی دستگاه ها در این ایام به صورت 24 ساعته کار کردند و خوشبختانه هیچ مشکلی ایجاد نشد.

او می گوید: حداکثر با این بضاعت تنها قابلیت جابه جایی 60 درصد از حجاج وجود داشت، اما امسال ما توانستیم 160 هزار نفر را جابه جا کنیم.

او با بیان اینکه 378 پرواز رفت و برگشت داشتیم، گفت: آغاز عملیات سفر حج از 31 اردیبهشت آغاز و 1 تیر به اتمام رسید و عملیات برگشت از 13 تیر ماه آغاز و امروز سوم مرداد در ساعت 7:35 دقیقه به اتمام رسید.

فرزادی پور گفت: 1518 پرواز با 87 هزار و619 نفر مسافر داشتیم. همچنین میزان تاخیرات از ایران 35 دقیقه که با احتساب تاخیرات انعکاسی 58 دقیقه برای هر پرواز بوده است.

به گفته او، مجموع هر پرواز 68 دقیقه و در مدینه کمتر و در جده بالاتر 68 دقیقه میانگین تاخیر از عربستان بوده است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در خصوص دلایل تاخیرات پرواز ها گفت: در طول عملیات حج حدود 100 تعویض لاستیک داشته ایم که میانگین زمان برای هر لاستیک 45 دقیقه است و سیستم هر ترمز هم در این چند مورد داشته ایم.

فرزادی پور گفت: قطع سرویس های اینترنتی در فرودگاه مقصد به مدت دو روز بود که چک مسافران به صورت دستی انجام شد و ضعف خدمات و سرویس دهی موجود در عربستان و ترافیک سنگین در هنگام برگشت بود.

فرزادی پور افزود: 22 جنازه از 47 نفر فوتی را به کشور بازگرداندیم و همچنین 17 بیمار بد حال را هم همراه با تیم پزشکی بازگرداندیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی