شنبه 29 اردیبهشت 1403

بیش از 6 هزار 750 فروند قایق تفریحی در خدمت سفر‌های نوروزی است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بیش از 6 هزار 750 فروند قایق تفریحی در خدمت سفر‌های نوروزی است

سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر گفت: بیش از 6 هزارو 750 فروند قایق تفریحی و 58 فروند شناور مسافری برای سفر‌های نوروزی امسال در دستور کار قرار گرفته است.

الله مراد عفیفی پور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه در راستای ایمنی سفر‌های نوروزی شناور‌ها، ترمینال و مسیر تردد شناور‌ها به صورت کامل بازرسی و بررسی شد گفت: در حوزه ترمینال و نقاط مبدا و بازرسی انجام شده و در حال حاضر برای سفر‌های نوروزی آمادگی کامل وجود دارد.

او با اشاره به اینکه 13 مسیر مجار داخلی از بندر شهید حقانی استان هرمزگان به جزایر هرمز، لارک، قشم، هنگام و بوموسی وجود دارد افزود: در بنادر غرب استان هرمزگان از بندر چارک به کیش و از بندر آفتاب به جزیره کیش و از بندر پل و لافت و سی دراز به هنگام، کندلو به هنگام، باهنر به بهمن و ذاکری برنامه ریزی‌ها برای جابه جایی مسافران انجام شده است.

عفیفی پور تاکید کرد: به تمامی مسافران دریایی در ایام نوروز توصیه کرده‌ایم که تنها از نقاط ساحلی مجاز برای تردد‌های دریایی استفاده کنند و تنها از مبادی رسمی گردشگری برای حضور در سفر‌های دریایی استفاده کنند.

او یادآور شد: برای ایام نوروز 58 فروند شناور با ظرفیت درجا 6441 صندلی، 47 فروند لندینگ کرافت با ظرفیت 1932 دستگاه خودرو، 95 فروند شناور تفریحی، 6750 فروند قایق تفریحی با ظرفیت 5 تا 7 نفر با ظرفیت جابجایی 41380 نفر آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی