شنبه 31 شهریور 1403

بیش از 60 درصد زائران ایرانی وارد عربستان شدند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بیش از 60 درصد زائران ایرانی وارد عربستان شدند

عملیات اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی از بامداد دوشنبه 24 اردیبهشت ماه اغاز شد و نخستین گروه از مسافران سرزمین وحی فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد فرودگاه مدینه ترک کردند.

گفته شد امسال حدود 87 هزار و 550 نفر در قالب 622 کاروان از 21 ایستگاه پروازی به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

حال با گذشت 19 روز از آغاز اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تعداد زائران ایرانی تا روز گذشته در سرزمین وحی به بیش از 53 هزار و 800 نفر رسید.

روزانه با خروج حدود دو هزار نفر از مدینه به مقصد مکه، تعداد زائران ایرانی تا شنبه 12 خرداد در شهر مدینه به 10 هزار و 31 نفر رسید.

تا این تاریخ با 166 پرواز به مقصد فرودگاه مدینه در مجموع بیش از 38 هزار زائر در قالب 277 کاروان به سرزمین وحی منتقل شده‌اند.

زائران ایرانی پس اقامت پنج روزه در مدینه و زیارت مسجدالنبی و ائمه (ع) در بقیع، در مسجد شجره محرم شده و با قطار سریع‌السیر حرمین به مکه منتقل می‌شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در خصوص آخرین وضعیت ارائه خدمات پزشکی به حجاج ایرانی گفته: از شروع عملیات درمانی و بهداشتی هلال‌احمر در حج تمتع امسال، به ترتیب در دو شهر مکه و مدینه بیش از 76500 و 22800 خدمت به زائران ایرانی ارائه شده است.

بگفته وی درحال حاضر 8 زائر در بیمارستان هلال‌احمر و 11 زائر در بیمارستان‌های مکه و مدینه بستری هستند.

مرعشی گفته با توجه به افزایش تعداد زائران کشورمان در سرزمین وحی، مراکز درمانی هلال‌احمر شامل بیمارستان، یک مرکز درمانی مجهز و 2 درمانگاه شبانه‌روزی در 3 هتل مدینه و همچنین یک بیمارستان و 5 درمانگاه شبانه‌روزی در مکه به همراه فعالیت مطب‌های پزشکی در هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی از 8 ساعت تا 24 ساعت براساس تعداد زائران مقیم در هتل‌ها ادامه دارد.

وی در خصوص وضعیت سلامت زائران ایرانی گفته ثبات در وضعیت زائران ایرانی وجود دارد و تعدادی از زائران هم در اورژانس بیمارستان‌های عربستان در دو شهر مکه و مدینه بستری هستند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون