سه‌شنبه 17 مهر 1403

بیش از 600 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی استان اردبیل فعال است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 600 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی استان اردبیل فعال است

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در این استان 19 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که بیش از 600 واحد تولیدی در این شهرک‌ها فعال هستند.

محمد اهلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان اشتغال این واحدهای صنعتی را 11 هزار و 500 نفر برشمرد و افزود: در سال 98، تعداد 56 طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری رسید که با آغاز بکار این طرح‌ها بیش از هزار نفر مشغول کار شدند.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری طرح‌های یاد شده توسط سرمایه‌گذاران در سال گذشته بیش از سه هزار میلیارد ریال است، گفت: پارسال 101 قرارداد واگذاری زمین با سرمایه‌گذاران منعقد شد که با توجه به مشوق‌های ارائه شده برای سرمایه‌گذاری در استان، به نظر می‌رسد که این آمار به شکل چشمگیری در سال جدید افزایش یابد.

اهلی با بیان اینکه بیش از 50 درصد از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان در شهرک‌های صنعتی قرار دارند، افزود: برای رشد سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال، مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی ارائه می‌شود و با تسهیل شرایط واگذاری حق بهره‌برداری زمین، زمینه حضور سرمایه‌گذاران در استان فراهم می‌شود.

وی یکی از موارد تسهیل حضور سرمایه‌گذاران را واگذاری زمین بصورت نقد و اقساط بلند مدت اعلام کرد و گفت: آماده حمایت از سرمایه‌گذاران برای حضور و سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی هستیم.

اهلی افزود: یکی از اهداف مهم مدیریت شهرک‌های صنعتی استان تامین زیرساخت‌های لازم برای رونق تولید و اشتغال‌زایی است و تلاش می‌شود با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رونق تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سرعت گیرد.

وی بر روند رونق‌بخشی به واحدهای راکد و غیرفعال و همچنین کمک به رفع موانع تولید و حمایت از واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: با حمایت مسوولان و مدیران استانی مشکلات و کمبودهای شهرک‌های صنعتی استان مرتفع و به رونق و توسعه در این بخش کمک خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل همچنین یکی از زمینه‌های حضور سرمایه‌گذاران در استان را تامین و احداث زیرساخت‌های لازم دانست و افزود: با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده شهرک‌های صنعتی استان بهترین محل برای سرمایه‌گذاران است.

*س_برچسب‌ها_س*