شنبه 14 مهر 1403

بیمه شدگان در محدودیت کرونایی با کارت ملی خدمات دریافت می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیمه شدگان در محدودیت کرونایی با کارت ملی خدمات دریافت می‌کنند

زنجان - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در محدودیت های کرونایی، بیمه شدگان تامین اجتماعی برای دریافت خدمات درمانی نیازی به ارائه دفترچه بیمه ندارند و تنها ارائه کارت ملی برای اخذ خدمات درمانی کفایت می کند.

دکتر علی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تولید نسخه الکترونیک توسط پزشکان، بیمه شدگان این سازمان در روزهای تعطیلی کرونایی شهرهای قرمز بدون دفترچه هم می توانند به پزشک مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: تمامی سعی و تلاش سازمان براین است که در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی شهروندان تا حد امکان از منزل خارج نشوند و برای کاهش تردد مراجعین به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا لازم نیست بیمه شدگان برای دریافت دفترچه جدید به شعب تامین اجتماعی و کارگزاری ها مراجعه کنند.

این مسؤوول ادامه داد: گروه‌های هدف می توانند با ارائه جلد دفترچه درمانی که حاوی شماره بیمه و مشخصات بیمه شده است و یا ارائه کارت ملی در مراجعه به پزشک خدمات خود را دریافت کنند.

محمدی اضافه کرد: بیمه شدگانی که دارای بیماری مزمن هستند، طبق دستورالعمل سازمان، داروهای خود را به میزان مصرف 2 ماهه دریافت خواهند کرد و در این خصوص هماهنگی لازم با پزشکان بخش درمان مستقیم (مراکز درمانی تامین‌اجتماعی) انجام شده است.

وی یادآوری کرد: بیمه شدگان سازمان هر گونه مسائل و مشکلات موجود را به سامانه پیامکی 10001420241 اعلام کنند تا موارد مورد رسیدگی واقع شود. به گزارش ایرنا، تامین اجتماعی در 2 بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم خدمات خود را به گروه‌های تحت پوشش خود ارائه می‌کند که در حوزه درمان مستقیم و بر اساس آمار ارائه شده 412 مرکز درمانی در سطح کشور دارد که از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان‌ها تا دور افتاده ترین نقاط کشور را خدمت رسانی می‌کند.

230 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 135 مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، 35 درمانگاه خصوصی و دولتی و 12 بیمارستان در استان زنجان طرف قرار داد تأمین اجتماعی هستند.

*س_برچسب‌ها_س*