پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تأکید اوپک بر تداوم سرمایه‌گذاری جهت رفع نیاز جهان به انرژی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تأکید اوپک بر تداوم سرمایه‌گذاری جهت رفع نیاز جهان به انرژی

دبیر کل اوپک طی اظهاراتی تأکید کرد که جریان ثابت سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز برای برآوردن نیازهای رو به رشد جهان به انرژی بسیار مهم است.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، طی اظهاراتی تأکید کرد که جریان ثابت سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز برای برآوردن نیازهای رو به رشد جهان به انرژی بسیار مهم است.

بارکیندو در یک کارگاه آموزشی که روز پنجشنبه توسط آژانس بین‌المللی انرژی، مجمع بین المللی انرژی و سازمان کشورهای صادرکننده نفت برگزار شد، گفت: نفت و گاز همچنان نقش مهمی در تامین انرژی جهان در میان‌مدت تا بلند مدت خواهند داشت و برآوردن این نیازهای رو به رشد برای انرژی به جریان مداوم سرمایه‌گذاری در این صنعت بستگی دارد.

وی در ادامه تأکید کرد که سرمایه گذاری همچنین "برای پیشرفت نوآوری" و فناوری هایی که در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای موثر خواهند بود، ضروری است.

آژانس بین‌المللی انرژی: بحران انرژی بهبود اقتصاد جهان را تهدید می‌کند ادامه بحران انرژی در اروپا / افزایش 11درصدی قیمت گاز

ریاست این کارگاه مجازی را مشترکا بارکیندو به همراه جوزف مک مونیگل، دبیر کل مجمع بین المللی انرژی، و کیسوکه ساداموری، مدیر دفتر بازارهای انرژی و امنیت در آژانس بین‌المللی انرژی برعهده داشتند.

تحلیلگرانی از جمله نوریل روبینی، اقتصاددان برجسته آمریکایی، پیش بینی کرده اند که قیمت نفت تا پایان سال جاری میلادی به 100 دلار در هر بشکه برسد، چرا که جهان در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بر روی انتقال به سمت انرژی پاک متمرکز شده است.

آقای بارکیندو افزود: دقیقا چنین همکاری‌های نزدیک است که باید در هفته‌ها و ماه‌های آتی بیشتر شاهد آن باشیم، زیرا این صنعت همچنان تلاش می‌کند تا با تغییرات اساسی که در حال حاضر در حال وقوع است، منطبق شود.

دبیرکل اوپک گفت: کمی بیش از یک هفته تا کنفرانس مورد انتظار تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (COP26) در گلاسکو باقی مانده است و سرمایه گذاری یکی از مسائل تعیین کننده برای این صنعت در سال های آینده خواهد بود.