دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

گازهای گلخانه ای

گازهای گلخانه ای

وب‌گاه تابناک

قرارداد فیفا با آرامکو، غول عربستانی نفت و گاز جهان که یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید گاز گلخانه‌ای است، انتقادات زیادی را به همراه داشته است.

خبرگزاری تسنیم

یک استارتاپ محیط‌زیستی ایرانی در طرحی جالب از شیشه‌های نوشیدنی خالی که در طبیعت رهاشده بودند بلوک‌های بتنی تولید کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دولت‌ها در گذشته از ابزاری به نام «سیاست صنعتی» برای کمک به تولیدکنندگان داخلی و رونق بخشیدن به صنایع خاص استفاده می‌کردند. این سیاست شامل مداخلات هدفمند در اقتصاد می‌شود. اگرچه برخی از کشورهای در حال توسعه هنوز از سیاست صنعتی استفاده می‌کنند، اما این رویکرد به دلیل پیچیدگی و عدم قطعیت در مورد مزایای آن، در بیشتر نقاط جهان طی سال‌های گذشته محبوبیت خود را از دست داده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

با کمبود روزافزون آب شیرین در جهان، دستگاه‌های آب شیرین کن صنعتی به راه‌حلی حیاتی برای تبدیل آب شور و غیرقابل شرب به آب آشامیدنی و قابل استفاده در صنایع مختلف تبدیل شده‌اند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: استفاده از مترو یک روش حمل‌ونقل محبوب در سراسر دنیا است که به دلیل راحتی و سرعت آن شناخته شده است و آن را به یک انتخاب ترجیحی برای رفت‌وآمدهای روزانه تبدیل می‌کند.

خبرگزاری تسنیم

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکایو برای مدیریت سوخت در پروازهای بین المللی را دریافت کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون امور سازمان جنگل گفت: براساس آمار سالانه 12 میلیارد متر مکعب چوب مورد نیاز است که 22 درصد آن از طریق واردات تامین می شود.

وب‌گاه فرارو

مدیریت تغییرات آب‌وهوایی در جهان، کاهش سطح جنگل‌ها و گرمایش زمین کشورها را بر آن داشته تا با اجرای طرح‌های کلان کاشت درخت با این پدیده‌ها که ناشی از دخالت انسان در طبیعت است، مقابله کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

اکنون تأیید شده است که گرمایش جهانی در دوره 12 ماهه بین فوریه 2023 تا ژانویه 2024 از 1.5 درجه سانتیگراد فراتر رفته و سال 2023 گرمترین سال تاریخ ثبت شده اعلام شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پیش‌بینی‌شده تا سال‌2025، جریان گاز طبیعی صادراتی آمریکا از سراسر مکزیک به یک پایانه صادراتی بزرگ در اقیانوس آرام آغاز خواهد شد، امری که منعکس کننده چشم انداز بازار جهانی گاز بوده که با توجه به سلطه ایالات متحده بر بازار انرژی دگرگون شده‌است.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه عرشه آنلاین

رییس سازمان هواشناسی با اشاره به ثبت دمای هوای عجیب در برخی مناطق کشور، گفت: آذر امسال گرم‌ترین ماه 33 سال اخیر در پاییز بوده است. رییس سازمان هواشناسی با اشاره به ثبت دمای هوای عجیب در برخی مناطق کشور، گفت: آذر امسال گرم‌ترین ماه 33 سال اخیر در پاییز بوده است. سحر تاجبخش با یادآوری این‌که سال 2023 میلادی دمای زمین برای نخستین بار 1.5 درجه سانتی گراد گرمتر از دمای انقلاب صنعتی بود،...

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به ثبت دمای هوای عجیب در برخی مناطق کشور، گفت: آذر امسال گرم‌ترین ماه 33 سال اخیر در پاییز بوده است.