جمعه 28 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه تابناک

اجتماعی وب‌گاه تابناک

این محموله هم به مانند اغلب محموله‌های وارداتی از چین به واسطه جمعیت هلال احمر کشورمان وارد شده است؛ وارداتی که عمده آن در دو ماه اخیر رقم خورده، به گونه‌ای که می‌بینیم از بهمن 1399 تا مرداد 1400، حدود 27 میلیون دوز واکسن وارد شده، در حالی که در شهریور ماه بیش از 33 میلیون دوز واکسن وارد شده و در مهرماه این عدد به بیش از 44 میلیون دوز رسیده است.

در 24 ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از 71 میلیون و 358 هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از 7 هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید -19» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال 4840 تن از ایشان وخیم است.

رئیس جمهور با قدردانی از کشور‌هایی که در ارسال واکسن به ایران همکاری می‌کنند، گفت: از همه کشور‌هایی که واکسن ارسال کرده‌اند به‌ویژه از کشور چین صمیمانه قدردانی می‌کنم و معتقدم اینگونه همکاری‌های انسان‌دوستانه همواره باید بین کشور‌های دوست و منطقه ادامه پیدا کند.

سخنگوی قوه قضاییه از صدور رای پرونده سیف رئیس وقت بانک مرکزی، احمد عراقچی و سالار آقاخانی در رابطه با برهم زدن نظم و آرامش بازار ارز و فضای اقتصادی کشور و همچنین برخی سوء مدیریت‌ها خبر داد و آرای اعلام شده را تشریح کرد؛ احکامی که قطعی و لازم الاجراست.

از حدود یکسال‌ونیم گذشته تاکنون مواردی از آنفلوآنزای فصلی که هر ساله به صورت گسترده شاهد آن بودیم، به صورت کم و نادر مشاهده کردیم که البته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از آنفلوآنزای فصلی باشد و در کنار آن واکسیناسیون آنفلوآنزا قرار دارد. در عین حال نمی‌شود قاطعانه صحبت کرد و بگوییم امسال هم آنفلوآنزا نخواهیم داشت.

در 24 ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از 70 میلیون و 529 هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از 11 هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید -19» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال 4924 تن از ایشان وخیم است.

نکته قابل تامل آنجاست که کشورمان در قابل دو قرارداد با روس ها، ابتدا اقدام به خرید 2 میلیون دوز از این واکسن نمود و در قرارداد دوم، برای خرید 60 هزار دوز اسپوتینک وی با طرف روس به توافق رسید و قرارداد امضا کرد؛ مجموع 62 میلیون دوزی که تا کنون 2 میلیون دوز آن هم محقق نشده است!

در 24 ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از 69 میلیون و 641 هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از 11 هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید -19» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال 4983 تن از ایشان وخیم است.