پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه تابناک

اجتماعی وب‌گاه تابناک

صحبت درباره 200 خانه در اطراف حرم مشهور شاهچراغ است که به تاکید منتقدان طرح توسعه این حرم، تاریخی هستند و بایستی مورد مراقبت قرار گیرند نه اینکه تخریب شوند، اما از دید دولت مردان، بایستی بررسی شود که کدامشان تاریخی هستند تا حفظ و مرمت شود و کدامشان تاریخی نیست و سد راه اجرای طرح توسعه شده است.

«سرعت واکسیناسیون در ایران، غربی‌ها را کاملا شگفت‌زده کرده است»؛ وزیر بهداشت در حالی چنین جملاتی را مطرح می‌کند که نیم‌نگاهی به آمار‌های واکسیناسیون، روایت متفاوتی نشان می‌دهد و مشکلاتی را برملا می‌سازد که ضرورت دارد به قید فوریت رفع شوند وگرنه روند واکسیناسیون در کشورمان نزولی خواهد شد.

در 24 ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از 75 میلیون و 380 هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از 13 هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید -19» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال 4622 تن از ایشان وخیم است.

این محموله شب گذشته به تهران رسیده و تحویل مقامات ایران شده است. محموله‌ای که ابتدا قرار بود شامل 1 میلیون دوز واکسن باشد و بعد 139 هزار و 600 دوز دیگر به حجم آن افزوده شد. بدین ترتیب مجموع واکسن وارداتی کشورمان به 112 میلیون و 388 هزار و 206 دوز رسید.