چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه تابناک

اقتصادی وب‌گاه تابناک

امروز مطالبی همچون توقف این نماد‌ها در معاملات فردا، پیش بینی بورس شنبه 8 اردیبهشت | فردا این نماد‌ها مورد توجه هستند؟، خبر‌های جذاب برای سهامداران کچاد، شغدیر، کتوسعه و فن افزار، کاهش قیمت طلا بیشتر از این خواهد بود یا خیر؟، اشتهای میلیارد دلاری و جاه طلبانه غول معدنی دنیا و تاثیر آن بر مس!، تامین مالی درون گروهی در زیرمجموعه والبر | قرض الحسنه بین دو شرکت دارویی!، نماد‌هایی که مشمول...

هر چقدر مراودات ما در زمینه گازی با همسایگان و کشورهای منطقه بیشتر شود، وابستگی آن ها به ما افزایش می یابد و جایگاه مان در منطقه تقویت می شود. با توجه به این مسائل، احتمالاً گسترش روابط تهران و اسلام آباد در حوزه انرژی با مخالفت واشنگتن مواجه می شود. اما اگر توافقات بین سران دو کشور در سطوح بالای سیاسی صورت بگیرد، مسئله قابل حل و فصل است.

عضو هیات علمی دانشگاه سمنان گفت: متاسفانه بخش تولید در کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه است. به ویژه تحمیل شدن مالیات‌های بی حد و حصر بر این بخش بسیار مشکل ساز شده است. کاهش مالیات عملکرد تولید می‌تواند به بهبود این وضعیت منجر شود و راه تنفسی برای بخش تولید در کشور ایجا کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به بازگشت قیمت طلا در بازارهای جهانی از مسیر صعود با شیب تند، از کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخل خبر داد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه هفته آینده برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حقوق کارگران و کارمندان با توجه به تورم نیاز به تجدیدنظر دارد، گفت: باید نسبت به اصلاح حقوق کارمندان و کارگران مطابق با هزینه‌ای سبد خانوار همچون مسکن و معیشت اقدام شود.

فرشاد مومنی گفت: مسئولان شرم نمی‌کنند و راحت می‌گویند که از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن هم نداریم. چطور می‌شود؟ آیا تصادفی است که هر گاه کف گیر خزانه به ته دیگر می‌خورد دستی از غیب می‌آید و نرخ ارز را بالا می‌برد! این چه حرف‌هایی است که می‌گویند.

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز 28500 تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست و گفت: سرنوشت ارز 28500 تومانی محتوم به تعدیل بوده و شوک اقتصادی ناشی از این تعدیل دیر یا زود به اقتصاد ایران وارد می‌شود.

در حالی که اواخر مهرماه سال گذشته و به دنبال آشفتگی در بازار لاستیک کشور، وزیر صمت با گرانی 20 درصدی لاستیک رادیال موافقت کرده بود، حالا دوباره مجوز افزایش قیمت این محصول صادر شده است.

همراه اول با پلتفرم‌های دیجیتال خود راهی نمایشگاه بین‌المللی Mobilefest ترکیه شد.

همراه اول به عنوان نخستین اپراتور سلامت کشور، تندیس و لوح کارفرمای برتر سلامت‌محور استان تهران را دریافت کرد.

«کیوسک‌های دیجیتال پایش سلامت» توسط همراه اول رونمایی و در تعدادی از مراکز بهداشت شهر تهران نصب شد.

کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق به کسب عنوان برتر برای پنج پروژه در جشنواره امتنان شدند.