چهارشنبه 18 مهر 1403

تاب آوری نیاز ضروری خانواده ها در برابر آسیب های اجتماعی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تاب آوری نیاز ضروری خانواده ها در برابر آسیب های اجتماعی است

ایلام - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: افزایش و تقویت تاب آوری نیاز ضروری جامعه و خانواده ها در برابر آسیب های اجتماعی در این شرایط کرونایی است.

به گزارش ایرنا، الیاس فتاحی روز یکشنبه در نشست کارگروه آسیب های اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده اظهار داشت: شیوع کرونا بسیاری از مراسمات و شئونات اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده موجب کاهش تاب آوری اجتماعی شده است.

وی افزود: فرهنگ زیربنای توسعه، آموزش و کاهش آسیب های اجتماعی بوده و نیاز است در این شرایط با فرهنگ سازی به مقوله تاب آوری اجتماعی کمک شود.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار ایلام ادامه داد: باید همه خود را برای دوران پسا کرونا مهیا و در این زمینه نیاز به تحقیق و پژوهش داریم تا به شناسایی آسیب ها و درمان آن پرداخته شود.

فتاحی تاکید کرد: به همین خاطر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و رسانه ها برای فرهنگ سازی به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و پیشگیری از آسیب ها ضروری است.

وی اضافه کرد: کتابخوانی باعث افزایش تاب آوری می شود که نیاز به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه برای کاهش تنش های خانوادگی هستیم.

وی خانواده را مهمترین نهاد اثرگذار در زندگی بشر عنوان کرد و افزود: مهمترین کارکرد اساسی برای کاهش مشکلات خانواده و فردی فرهنگ سازی در جهت تحکیم بنیان خانواده است.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با قدردانی از تلاش مجموعه فرهنگی استانداری، دستگاه های متولی فرهنگ و ارشاد، نهادهای حمایتی و ورزش و جوانان خواستار اجرای برنامه های مناسب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در استان شد.

فتاحی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراها اسلامی شهر و روستا گفت: نیاز است همه مردم، اصحاب رسانه و نهادها برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کمک کنند.

وی افزود: دشمن درصدد تضعیف انتخابات و کمرنگ جلوه دادن حضور مردم است که باید دوباره شاهد مشارکت استان حداکثری مردم باشیم.

وی تاکید کرد: تمام برنامه ریزی ها به عمل آمده تا با اصل بی طرفی، انتخابات در کمال آرامش و امنیت برگزار شود.

در این نشست دستگاه های متولی فرهنگ به تشریح عملکرد خود در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگ سازی در راستای تاب آوری پرداختند.

*س_برچسب‌ها_س*