یک‌شنبه 15 مهر 1403

تازه‌ترین آمار از فوتی‌های مسمومیت الکلی / 10 نفر دستگیر شدند

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
تازه‌ترین آمار از فوتی‌های مسمومیت الکلی / 10 نفر دستگیر شدند

اقتصادنیوز: دادستان همدان گفت: 10 نفر تولید و توزیع کننده این مشروبات در همدان دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، عباس نجفی با بیان اینکه در طول چند روز اخیر 20 نفر در همدان دچار مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی شدند، اظهار داشت: از این تعداد متاسفانه 9 نفر جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: از همان ابتدا دستورات جامعی را دادیم و شناسایی عاملین تولید و توزیع در دستور کار قرار گرفت‌. در این پرونده توسط بازرسین ویژه قتل از افرادی که به‌خاطر مصرف مشروبات الکلی در بیمارستان بستری بودند، بازپرسی انجام شد.

دادستان همدان، افزود: به دنبال این بازپرسی 10 نفر که در تولید و توزیع این مشروبات الکلی نقش داشتند، دستگیر شدند. در این میان یکی از صاحبان مغازه‌های تجهیزات پزشکی که متانول را بدون رعایت ملاحظات در اختیار برخی از افراد قرار می‌داد و منجر به این اتفاق شده نیز دستگیر شده و پرونده در حال بررسی است.

نجفی با تاکید بر اینکه مشروبات دست‌ساز بوده و در آن از متانول صنعتی استفاده شده است، عنوان کرد: مصرف متانول کشنده است و فقط مصرف صنعتی دارد‌.

وی افزود: این 10 نفر به اتهام مشارکت در قتل عام در بازداشت موقت هستند، کارهایشان انجام و پرونده در حال بررسی است‌. مصرف مشروبات الکلی عوارضی مانند نابینایی مطلق، عوارض کبدی و کلیوی دارد.

دادستان همدان با بیان اینکه عمده مصرف کنندگان اخیر در مجالس و مراسمات یا منازل شخصی از این مشروبات الکلی تقلبی استفاده کردند، گفت: تعدادی از افراد به خاطر مسمویت و عوارض ناشی از این مشروبات در بیمارستان بستری و تحت درمان هستند.

نجفی با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی ما مشروبات الکلی به عنوان حرام شرعی اعلام می‌شود و ام‌الفساد است. برخی افراد به خاطر مصرف الکل دچار مستی می‌شوند و جنایات مهلکی را انجام می‌دهند که لازم است خانواده‌ها نسبت به این موضوع حساس و مراقب فرزندانشان باشند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید