جمعه 28 اردیبهشت 1403

تاسیس دو مرکز یادگیری محلی در زندانهای استان البرز

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تاسیس دو مرکز یادگیری محلی در زندانهای استان البرز

به منظور ارتقاء سطح سواد زندانیان استان، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش پرورش از فضای آموزشی و فرهنگی ندامتگاه مرکزی کرج بازدید نمود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تقی نادری معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز صبح امروز در جلسه ای که در پایان بازدید از ندامتگاه کرج به عمل آمد گفت: آموزش و بازتوانی اجتماعی زندانیان باعث امنیت می شود و جهت دست یابی به این مهم همگرایی بایستی افزایش یابد.

وی افزود: زندان یک جامعه است و خدمت رسانی به این جامعه که در دل یک جامعه بزرگتر می باشد نیاز تغییر نگاه می باشد و نباید به عنوان یک کار اداری به آن نگاه شود بلکه این مقوله مهم نیاز به کار جهادی به نیت قرب الی الله دارد. معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: یکی از شاخص های اصلی پذیرش مسئولیت اجتماعی کمک به آسیب دیدگان و معلولین اجتماعی است، افرادی که قربانی مسایل پیچیده و آسیب های اجتماعی هستند و لازم است همه نهادهای فرهنگی، حمایتی و اجتماعی در این خصوص همگرایی داشته باشند. در ادامه این جلسه سید جواد تهامی معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندانهای استان البرز نیز ضمن بیان ساختار و تشکیلات مراکز تامینی و تربیتی استان البرز گفت: جامعه زندان همچون یک شهر است که تمامی نیازهایی که یک شهر دارد شهروندان زندان هم دارا می باشند. نیاز به رشد و شکوفایی، نیاز به آموزش و غیره باید برای همه اینها اعتبار تعریف شود و زندان به تنهایی قادر به تامین همه این نیازها نمی باشد و نیاز به تشریک مساعی است. تاسیس دو مرکز یادگیری محلی در زندانهای استان البرز حمید قبادی رئیس اداره فرهنگی و تربیتی درادامه این نشست با قرائت 7 مصوبه جلسه گذشته و با اشاره به مصوبه تاسیس دو مرکز یادگیری محلی در ندامتگاه فردیس در دو بخش آقایان و خانم ها گفت: در حال حاضر مرکز یادگیری محلی امید در ندامتگاه کرج دایر است که امید است با اختصاص مربی بتوان این مرکز را فعال نمود. قبادی افزود: پذیرش اجتماعی و بازتوانی زندانیان در فرایند اصلاح و تربیت بدون جامعه پذیری مددجویان میسر نیست واگر گمان شود که این رسالت مهم تنها وظیفه یک نهاد خاص است، پرواضح است به نتیجه مطلوب دست نخواهیم یافت بلکه انسجام و مشارکت همه متولیان فرهنگی و اجتماعی شهر را طلب میکند. گفتنی است در ادامه این جلسه مقرر شد مرکز یادگیری محلی امید تجهیز شود و تاسیس دو مرکز یادگیری محلی در ندامتگاه فردیس نیز دردستور کار قرار گیرد. انتهای پیام /