پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تامین مالی مسکن در کشور نباید معطل بانک ها بماند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تامین مالی مسکن در کشور نباید معطل بانک ها بماند

وزیر اقتصاد گفت: از ابتدای سال به دلیل سیاست بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی به دنبال جلوگیری از خشک شدن فضای اعتبار و منابع بودیم که در این زمینه برای معطل نماندن منابع مالی مسکن از ابزار‌های دیگر استفاده کرده‌ایم.

احسان خاندوزی گفت: وزارت اقتصاد که از اوایل امسال هدف گذاری کنترل نقدینگی بانک مرکزی و تگنای اعتباری را در دستور کار قرار داده بود سعی کرد با ایجاد آبراه ها و از طریق شریان های دیگر اعتباراتی را ایجاد کند که خشکی اعتبار و منابع به بخش شرکتی و تولیدات وارد نشود.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی ما سعی کرده ایم هر آن مجوزی که لازم است با فوریت و با اولویت در دستور جلسه شورای عالی بورس قرار دهیم و اگر طبق قاعده و مقررات نیاز به مجوز نداشته باشد در همان جلسه شورای عالی بورس بررسی خواهد شد.

او می گوید: در حوزه تامین مالی بخش مسکن و ساختمان چرا باید کشور در تگنا قرار گیرد و تنها از ظرفیت های بانک مسکن و یا بانک های دیگر استفاده شود در شرایط کنونی مسکن موضوعی است که تنها نباید از طریق سنتی و بانکی تامین مالی شود و باید با ایجاد ابزارهای جدید از جمله صندوق املاک و مستغلات و همچنین با ایجاد روش های دیگر ما خرید سلف متری زمین و ساختمان و ابزارهای دیگر بورسی بتوانیم منابع مالی حوزه مسکن را تامین کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی