دوشنبه 16 مهر 1403

تانکر آبرسانی چهارمحال و بختیاری به غیزانیه خوزستان اعزام شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تانکر آبرسانی چهارمحال و بختیاری به غیزانیه خوزستان اعزام شد

شهرکرد - ایرنا - سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: یک دستگاه تانکر آبرسانی 12 هزار لیتری برای کمک به رفع مشکل آب آشامیدنی منطقه غیزانیه خوزستان از این استان اعزام شد.

سهراب بهرامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام با توجه به درخواست شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان و دستور همکاری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام گرفت.

وی در ادامه به مشکل تامین آب در برخی مناطق روستایی استان طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: از آنجا که در حدود 90 درصد منابع تامین کننده آب شرب در استان از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود، خشکسالی‌های اخیر و افت آب‌های زیرزمینی تامین آب شرب را با مشکل مواجه کرده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیش از 40 روستای استان آبرسانی سیار می‌شود، تصریح کرد: این مشکل در فصل زمستان کمتر است اما با گرم‌تر شدن هوا و ورود به تابستان این تنش آبی بیشتر می‌شود.

بهرامی، منابع تامین آب مناطق روستایی استان را 283 منبع اعلام کرد و گفت: از این تعداد 183 منبع چاه است که با افت شدید این منابع آبی باید در خصوص مدیریت مصرف برنامه‌ریزی‌های کارشناسی درنظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا، بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این 96 روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود 80 روستا با حدود 30 هزار نفر جمعیت رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س*