پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

تاپ گان جدید تام کروز، پرفروش‌ترین فیلم سال آمریکا

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
تاپ گان جدید تام کروز، پرفروش‌ترین فیلم سال آمریکا

در بازارهای بین‌المللی نیز «تاپ گان: ماوریک» 362 میلیون دلار به دست آورده و مجموع فروش جهانی‌اش را به 783.8 میلیون دلار رسانده است.

«تاپ گان: ماوریک» با رسیدن به رقم فروش 400 میلیون دلار در سینماهای آمریکا، عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال 2022 در این کشور را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، «تاپ گان: ماوریک» جدیدترین فیلم تام کروز که چند هفته‌ای است در سینماهای آمریکا اکران شده با رسیدن به رقم فروش 401.8 میلیون دلار از فیلم «دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی» که با فروش 398 میلیون دلار در سینماهای آمریکا عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را از آن خود کرده بود، جلو افتاد. در عین حال دومین فیلم دوران پس از کرونا شد که از فروش 400 میلیون دلار عبور کرده است. پیش از آن «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» اولین فیلمی شده بود که از این مرز فراتر رفته بود.

البته هنوز تابستان شروع نشده و فیلم‌هایی که تابستان راهی سینماها می‌شوند شامل عناوین پرطرفداری هستند از جمله «ثور: عشق و تندر» که 8 جولای و «مینیون‌ها: ظهور گرو» که یکم جولای اکران می‌شوند و نیز «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» که 11 نوامبر اکران خواهد شد، رقبای بالقوه اصلی برای «ماوریک» محسوب می‌شوند.

در بازارهای بین‌المللی نیز «تاپ گان: ماوریک» 362 میلیون دلار به دست آورده و مجموع فروش جهانی‌اش را به 783.8 میلیون دلار رسانده است. حتی با توجه به استانداردهای پیش از کووید نیز باید گفت فیلم تام کروز از تصورات فروش فراتر رفته است.

تحلیل گران معتقدند این فیلم تا پایان زمان اکرانش از مرز 900 میلیون دلار فراتر می‌رود و شاید حتی از یک میلیارد دلار هم بگذرد.

تام کروز با این فیلم پرفروش‌ترین فیلمش را در آمریکا بازی کرده است و در عین حال این فیلم دارد به پرفروش‌ترین فیلم وی در سطح جهان بدل می‌شود. «ماموریت غیرممکن - فال آوت» در سال 2018 در سطح جهان 791 میلیون دلار فروخته بود و پرفروش‌ترین فیلم تام کروز را رقم زده بود.

«تاپ گان: ماوریک» در چهار روز اول اکرانش به فروش 160 میلیون دلاری دست یافت و اولین فیلم در دوران کاری 40 ساله تام کروز شد که در یک آخر هفته بیش از 100 میلیون دلار فروش کرده است.

این فیلم با بودجه 170 میلیون دلاری توسط جوزف کوشینسکی ساخته شده و ادامه‌ای بر فیلم اصلی است که محصول سال 1986 بود.

برای پارامونت این فیلم بزرگ‌ترین موفقیت در گیشه است و هیچیک از دیگر فیلم‌های این کمپانی در دوران پاندمی و پس از آن به چنین فروشی دست نیافته بود. «سونیک خارپشت» در آمریکای شمالی با فروش 182 میلیون دلار بزرگ‌ترین دستاورد قبلی این کمپانی در این دوران بود.

تماشاخانه

ببینید | ماجرای طلاق گرفتن یک روحانی که در تلویزیون پخش شد

ببینید | یکی از عجایب علم؛ قارچ‌های جنگلی که در شب فانوس دریایی می‌شوند

فیلم های دیگر کانال عصر ایران در تلگرام
تاپ گان جدید تام کروز، پرفروش‌ترین فیلم سال آمریکا 2
تاپ گان جدید تام کروز، پرفروش‌ترین فیلم سال آمریکا 3
تاپ گان جدید تام کروز، پرفروش‌ترین فیلم سال آمریکا 4
تاپ گان جدید تام کروز، پرفروش‌ترین فیلم سال آمریکا 5