شنبه 7 مهر 1403

تاکسی های برقی نگران شارژ نباشد | فعال شدن 12 ایستگاه شارژ خودرو برقی

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
تاکسی های برقی نگران شارژ نباشد | فعال شدن 12 ایستگاه شارژ خودرو برقی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌های شهر تهران از افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در پایتخت خبر داد. شادی مالکی، مدیرعامل این سازمان، با تأکید بر اهمیت ویژه ایستگاه‌های تاکسی برقی، گفت: با ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و نیاز به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شارژ این خودروها، توسعه و راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ به سرعت در حال انجام است.

با توجه به اهمیت موضوع شارژ خودرو برقی شادی مالکی مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی های شهر تهران و تأکید شهردار تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: کمیته‌ای برای پیگیری مسائل مربوط به توسعه ایستگاه‌های شارژ تشکیل شده و به‌طور جدی در حال فعالیت است.

و تأکید شهردار تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، کمیته‌ای برای پیگیری مسائل مربوط به توسعه ایستگاه‌های شارژ تشکیل شده و به‌طور جدی در حال فعالیت است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده در طول چند هفته اخیر تعداد ایستگاه‌های شارژ در سطح شهر تهران به 12 ایستگاه افزایش یافته است به نحوی که در برخی از این ایستگاه‌ها بیش از یک دستگاه شارژ سریع DC با توان 60KW نصب شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی شهر تهران تأکید کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده هر دیستپنسر دستگاه شارژ سریع در روز قابلیت شارژ 12 خودرو را دارا می باشد. همچنین در هفته آینده نیز از چند ایستگاه شارژ خودروی برقی بهره برداری می‌شود.

مالکی گفت: تعدادی ایستگاه شارژ خودرو برقی نیز توسط بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار گرفته است که تاکسیرانان می‌توانند از این ایستگاه‌های شارژ استفاده کنند. با تدابیر اتخاذ شده مقرر شد تا مدیریت ایستگاه‌های شارژ از طریق اپلیکیشن مربوطه صورت گرفته و امکان رزرو ایستگاه شارژ فراهم شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ضمن تأکید بر این که باید ایستگاه‌های شارژ مخصوص تاکسی در اختیار فقط رانندگان تاکسی باشد، گفت: همچنین سازمان تاکسیرانی پیشنهاد داده که تعدادی از ایستگاه‌های شارژ به صورت اختصاصی برای تاکسی‌ها در نظر گرفته شوند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران وی، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به فعالیت تاکسی‌های برقی در سطح شهر تهران ایستگاه‌های محل شارژ خودروهای برقی تاکسی به 12 ایستگاه افزایش یافته است و امیدواریم با همکاری دولت تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در شهر تهران طی آینده نزدیک افزایش داشته باشد.

ساخت 8 ایستگاه شارژ خودرو برقی در تهران

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر، در فروردین 1403 گفت هشت نقطه در تهران و سایر مناطق کشور درنظر گرفته شده که در صورت جانمایی و تعبیه ایستگاه‌های موردنظر، قطعا وزارت نیرو همکاری لازم را برای تامین برق آنها خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعرفه شارژ خودروهای برقی همانند تعرفه مشترکان تجاری و با نرخ کیلوواتی 547 تومان محاسبه میشود، افزود: در کشور عزیزمان برنامه ریزی توسعه این خودروها که حدود 80 هزار خودرو اعم از عمومی و سواری را در بر می‌گیرد، برای میان مدت انجام شده که از این تعداد نیز در کوتاه مدت درخواستهایی برای ایجاد ایستگاه شارژ 10 هزار خودرو ارائه شده که نیاز به 8 مگاوات برق دارد که قابل تامین است

بعد از آن مهدی بابایی، رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، در اردیبهشت 1403 اعلام کرد: در حال حاضر ایستگاه‌های شارژ تاکسی های برقی در سه تا چهار نقطه شهر تهران از قبیل بیهقی، ایجاد شده که همزمان با ورود این خودروها در ناوگان حمل و نقل فعال شده و خدمات ارائه خواهند داد. به مرور ایستگاه‌های شارژ باتری تاکسی های برقی به تعداد مورد نیاز در پایتخت تامین خواهد شد. به تدریج به تعداد این ایستگاه‌ها در سطح شهر افزوده می‌شود تا رانندگان تاکسی مشکلی در شارژ باتری خودروهای خود نداشته باشند.

کریمی سنجری، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت هم در مرداد 1403بیان کرد: در حال حاضر در تهران 20 ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی نصب شده داریم که برنامه دراز مدت ما توسعه ایستگاه‌های شارژ به 3500 نقطه است.

کریمی تصریح کرد: متاسفانه ناترازی برق کشور فراتر از اعداد ذکر شده است اما برق ایستگاه‌های شارژ نمی‌تواند اثری بر برق کشور وارد کند، برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا 100 هزار خودرو برقی به کشور وارد کنیم.