یک‌شنبه 8 مهر 1403

تاکید بر گسترش دیپلماسی اقتصادی در برنامه هفتم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تاکید بر گسترش دیپلماسی اقتصادی در برنامه هفتم

فرخی میکال گفت: گسترش دیپلماسی اقتصادی آن هم در شرایطی که با تحریم‌های ظالمانه غرب مواجه هستیم، تضمین کننده روند توسعه اقتصادی کشور است.

رسول فرخی میکال، در رابطه با برنامه هفتم گفت: تمامی افرادی که در تدوین برنامه هفتم نقش داشته و مطابق با اسناد بالادستی روند توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را تعیین می‌کنند باید به اینکه توجه کنند که چشم امید مردم در پنج سال آینده کشور به برنامه‌ریزی آن‌ها است؛ لذا از تدوین برنامه‌ای آرمانی، رویایی و غیر قابل تحقق که اثری در حل مشکلات مردم ندارد، پرهیز کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل اصلی عدم تحقق اهداف برنامه‌های پنج سال گذشته را هدف گذاری غیر واقعی دانست و عنوان کرد: برنامه هفتم باید با واقعیت زندگی امروز مردم در تمامی حوزه‌ها اعم از عمرانی، اقتصادی، فرهنگ و اجتماعی همخوانی داشته باشد و موضوعاتی که مستقیما بر زندگی و سفره مردم اثر گذار هستند در اولویت قرار بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه برنامه هفتم واقع بینانه، مشکلات مردم را در پنج سال آینده کاهش داده و موجب بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌شود، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در بهبود وضعیت اقتصادی کشور موثر است، تعامل ایران با سایر کشور‌ها مطابق با اصول عزت و مصلحت مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید در برنامه هفتم برای آن هدف‌گذاری شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها تصریح کرد: بی تردید گسترش دیپلماسی اقتصادی و برقراری رابطه تجاری با کشور‌ها به ویژه کشور‌های همسایه، آن هم در شرایطی که با تحریم‌های ظالمانه غرب مواجه هستیم، نقش بسیاری در اقتصاد کشور خواهد داشت و به نحوی تضمین کننده روند توسعه اقتصادی کشور است. ما باید در طول برنامه هفتم توسعه شاهد بهبود جایگاه ایران در نظام اقتصاد بین الملل باشیم

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس