دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

تاکید روسیه و ایران بر تدوین طرح مشترک و ویژه همکاری متقابل قضائی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تاکید روسیه و ایران بر تدوین طرح مشترک و ویژه همکاری متقابل قضائی

معاون اول قوه قضائیه و رئیس نظام قضائی کشور روسیه بر تدوین طرح مشترک و ویژه همکاری متقابل قضائی تأکید کردند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، معاون اول قوه قضائیه در حاشیه نشست قضائی اجلاس رؤسای قوه قضائیه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای با رئیس نظام قضائی کشور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

مصدق در این دیدار با اشاره به گفت‌وگوهای قبلی میان دو طرف گفت: ظرفیت همکاری قضائی بین دو کشور نباید محدود به اجلاس شانگهای باشد و می‌توان در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه مقابله با تروریسم همکاری‌ها را توسعه داد.

تاکید اژه‌ای بر همکاری ایران و روسیه برای رفع مشکلات قضائی اتباع 2 کشور

معاون اول قوه قضائیه از رفتارهای برخی کشورها در خصوص مداخله در امور داخلی کشورها به بهانه نقض حقوق بشر انتقاد و بر لزوم تقویت همکاری دوجانبه ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف حقوقی و قضائی تأکید کرد.

رئیس نظام قضائی روسیه نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای معاون اول قوه قضائیه جمهوری اسلامی و دعوت از رئیس و معاون اول قوه قضائیه برای سفر به روسیه گفت: این آمادگی وجود دارد که در سطح نحوه فعالیت دادگاه‌ها و یا سایر زمینه‌هایی که مد نظر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران باشد، همکاری گسترده‌ای صورت گیرد و بایستی یک برنامه اقدام مشترک و یک طرح ویژه همکاری قضائی بین دو کشور تدوین شود.

وی در ادامه از رفتار دوگانه کشورهای مدعی دموکراسی که خود ناقص حقوق بشر و حامی تروریسم هستند، انتقاد کرد و گفت: کشورهای مستقل مانند روسیه و ایران می‌توانند در مقابل این کشورها با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند.

رئیس نظام قضائی روسیه از پیشنهادهای معاون اول قوه قضائیه مبنی بر توسعه همکاری و مقابله مشترک با تروریسم قویاً استقبال و اعلام کرد برای عملی کردن پیشنهادها آمادگی کامل وجود دارد.