جمعه 31 فروردین 1403

تجهیزات برف‌روبی برای اردبیل تأمین می‌شود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تجهیزات برف‌روبی برای اردبیل تأمین می‌شود

وزیر کشور گفت: با خرید و تحویل ماشین‌آلات برف‌روبی به استان اردبیل در حوادث مشابه بارش سنگین برف اخیر دغدغه‌ها و نگرانی‌ها رفع خواهد شد.

احمد وحیدی در جلسه ستاد مدیریت بحران اردبیل اظهار کرد: بارش سنگین برف در استان اردبیل مشکلاتی را در مناطق شهری و روستایی برای هموطنان به وجود آورد که ضروری است با خدمات‌رسانی سریعتر به ویژه در بازگشایی راه‌های روستایی و معابر شهری گلایه‌ها و دغدغه‌های مردم به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: در بازدید از مناطق روستایی برخی گله‌مندی‌ها را در تأخیر به وجود آمده در بازگشایی راه‌های روستایی و عدم تأمین ارزاق عمومی از سوی مردم شاهد بودیم که قرار شد با همکاری بسیج و نیروی انسانی جهادی بخشی از مشکلات و دغدغه‌های روستاییان تا بازگشایی کامل مسیرها رفع شود.

وزیر کشور گفت: حجم بارش برف در این استان سنگین بوده و قطعا برای ادامه فصل زمستان باید تدبیری اندیشیده شود تا با تأمین امکانات و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دغدغه‌ها و نارسایی‌ها رفع شود.

وحیدی افزود: ما اعتبار مورد نیاز را برای پرداخت هزینه ماشین‌آلات به کار گرفته شده از بخش خصوصی تأمین خواهیم کرد و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد ولی انتظار می‌رود هر چه سریعتر تمامی راه‌های روستایی بازگشایی شود.

وی به بازدید از مناطق روستایی کورائیم و هیر اشاره کرد و ادامه داد: حجم بارش به برخی از تأسیسات دامی روستاییان نیز ضربه وارد کرده که در جبران خسارت وارده وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران وارد عمل خواهد شد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قطعا برای سال‌های آینده خرید امکانات و تجهیزات در اولویت قرار گرفته و سعی بر افزایش خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان بحران اخیر برف در این استان است.

وی از تلاش سپاه، راهداری و شهرداری در برف‌روبی جاده‌ها، خیابان‌ها، معابر و خدمات‌رسانی به روستاییان خبر داد و اضافه کرد: با هوشیاری و همدلی مردم و مسئولان آسیب جدی به کسی وارد نشد و باید مراقبت لازم انجام شود.

انتهای پیام