یک‌شنبه 15 مهر 1403

تجهیزات ورزشی به مدارس کم برخوردار زنجان ارسال شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تجهیزات ورزشی به مدارس کم برخوردار زنجان ارسال شد

زنجان - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال برای خرید اقلام و تجهیزات ورزشی در سال تحصیلی جدید اختصاص یافته که این امکانات جهت توزیع در مدارس استان با اولویت مدارس کم برخوردار دخترانه ارسال شده است.

ذبیح الله تاراسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید همچون سالهای گذشته در آیینی کاروان تجهیزات ورزشی مدارس با شعار "مهر با نشاط" به سراسر استان اعزام شد.

وی اضافه کرد: هدف از این برنامه ایجاد شور و نشاط و پویایی در مدارس همچنین محرومیت زدایی بوده که همانند سال های گذشته به این مهم پرداخته شده است.

این مسؤول ادامه داد: تجهیز مدارس به اقلام و تجهیزات ورزشی لازمه اجرای موفق طرح های تربیت بدنی از جمله پروژه کنترل وزن و چاقی است و فعالیت های حرکتی و مهارتی دانش آموزان در مدرسه و کلاس درس تربیت بدنی ضمن تامین سلامت جسمی و روانی آنان، مکمل آموزش هم می تواند باشد.

وی اظهار داشت: در این راستا انواع توپ های ورزشی، انواع راکت ورزشی، تشک دراز نشست، میز تنیس، جعبه انعطاف پذیری، حلقه هولاهوپ، تیر دروازه فوتسال، تور دروازه و سایر اقلام ورزشی جهت استفاده در کلاس درس تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی از 14 منطقه و شهرستان به مدارس تابعه ارسال شده است.

تاراسی افزود: این اقلام ورزشی نیاز دانش آموزان بوده و این در حالی است که با شیوع ویروس کرونا برنامه های مختلف ورزشی نیز تحت تاثیر قرار گرفته است و گروههای هدف نمی توانند آنگونه که باید و شاید تحرک و پوپایی لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: طبق برنامه اعلام شده به مدارس صرفا برنامه های انفرادی ورزشی از قبیل آمادگی جسمانی توسط معلمان ورزش انجام می شود و در شرایط کرونایی نیز ارتباط بین دانش آموزان و معلمان حوزه ورزش حفظ شده است.

تاراسی بابیان اینکه اغلب فعالیت های ورزشی که پیش از این در مدارس انجام می شد، با شیوع کرونا لغو و تحت الشعاع این بیماری قرار گرفت، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیشتر دانش آموزان اوقات خود را در منزل سپری میکنند و که با همکاری معلمان مربوطه تلاش شده برنامه های ورزشی از طریق شبکه های مجازی در دسترس گروه‌های هدف قرار گیرد.

*س_برچسب‌ها_س*