جمعه 10 فروردین 1403

تحریم های نفتی

تحریم های نفتی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در سراسر اوراسیا، تصویر موجود مطلوب نیست. دو سال پس از جنگ اوکراین برای دفاع از خود در برابر روسیه، اوکراینی ها اکنون بیش از 80 درصد از خاک خود را تحت کنترل دارند. اما وضعیت روی زمین همچنان شکننده است و بن‌بست سیاسی در واشنگتن می‌تواند منجر به معکوس شدن این دستاوردها شود - همین اواخر، شهر آودیوکا تحت کنترل اوکراین به دست روسیه افتاد. سنا نیز اخیرا با 70 رای موافق در برابر...

وب‌گاه خبر آنلاین

محمد مخبر گفت: دولت سیزدهم در سال جاری توانست به بهبود شاخص های کلان اقتصادی توجه و تلاش ویژه ای نماید که با تمرکز بر سرمایه گذاری توانستیم در کاهش تورم، پایه پولی، رشد نقدینگی و کاهش بیکاری به اهداف از قبل تعیین شده در این سال و تحقق شعار رشد تولید و مهار تورم برسیم.

وب‌گاه الف

بزرگترین قراردادهای تاریخ صنعت نفت کشور به ارزش بیش از 13 میلیارد دلار و اشتغالزایی 66 هزار نفری با حضور معاون اول رییس جمهور امضا شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جرج فریدمن در تحلیلی که از سوی اندیشکده GPF منتشر شده، نوشت: ما به تازگی در مورد تهدید چین، توانایی روسیه برای شکست اوکراین، وضعیت اقتصادی اروپا و جنگ‌های خاورمیانه تحلیل کرده‌ایم. همه این‌ها بسیار مهم هستند، اما هیچ‌کدام به اندازه مسائل ایالات متحده، به‌عنوان کشوری با بزرگ‌ترین اقتصاد جهان و ارتشی که اگر به‌طور کامل مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن معافیت تحریمی که اجازه می‌دهد عراق از ایران برق وارد کند را به مدت 120 روز دیگر تمدید کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

هم اکنون بیش از 16 درصد از کل کشتیرانی بین المللی با پرچم پاناما در دریاها حرکت می کنند. آمریکا می گوید کشتی های ایرانی که تحریم های نفتی را دور می زدنند، به طور گسترده از پرچم پاناما استفاده می کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با افزایش قدرت رادیکال ها در اروپا، هراس از رویکرد قاره سبز در ارتباط با روسیه افزایش یافته، بالاخص آن که پوپولیست های اروپایی تلاش دارند تا به چالش کشیدن ماحصل تحریم های اعمالی علیه مسکو، اینگونه نشان دهند که قاره سبز به جای روسیه قربانی این سیاست سخت گیرانه شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

با وجود افزایش مهاجرت ایرانیان در سال‌های گذشته، مهاجرت نیروی ماهر در کشوری مانند ترکیه همچنان از ایران بالاتر است.

وب‌گاه فرارو

یک پژوهش تأکید می‌کند مسئله نگران‌کننده در زمینه پدیده مهاجرت ایرانیان، نرخ پایین بازگشت آن‌ها به کشور است. با این فرض که مهم‌ترین عامل بازگشت مهاجران، رشد اقتصادی کشور مبدأ است، در سال‌های گذشته تحریم‌های اقتصادی موجب شده است درصد بالایی از ایرانیان در کشور میزبان ماندگار شوند و بازنگردند.

وب‌گاه الف

محسن مهدیان نوشت، ضدانقلاب بعد از حماسه جمعه در تقلاست و می گوید:"اینکه 41 درصد شرکت کردند، پس 59 درصد مقابل نظام اند." این ادعای مشحون از بلاهت نیاز به توضیح ندارد. اما چون برخی در داخل دانسته یا نادانسته آنرا تکرار می کنند مختصری توضیح می دهیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر خزانه داری آمریکا گفت که این کشور به همراه متحدانش به دنبال راهی برای بهره برداری از داراریی های مسدود شده خارجی روسیه هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در پی اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ واردات نفت به هند، در ژانویه به رکورد ماهانه بالایی رسید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز:«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم:

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی درآمد نفتی ایران در 9 ماهه سال 2023 به حدود 34 میلیار دلار افزایش یافته است.