یک‌شنبه 15 مهر 1403

تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در سه ماه گذشته به 7 میلیون تن رسید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در سه ماه گذشته به 7 میلیون تن رسید

جلیل اسلامی معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه تا 18 تیرماه در بنادر کشور حدود 7 میلیون تن کالای اساسی تخلیه بارگیری شده است گفت: این در حال است که میانگین تخلیه و بارگیری کالا در سه سال اخیر سالانه 25تا 26 میلیون تن بوده است.

وی افزود: در بخش غلات حجم عظیمی از غلات در بنادر کشور داشته ایم و به شکل قابل توجه ای تخلیه اساسی کالا داشته ایم اما همچنان در لنگرگاه تعداد زیادی از کالاهای اساسی به دلیل تخصیص ارز باقی مانده است و کشتی ها اعلام می‌کنند که 16هزار تا 17 هزار تن در روز تخلیه و بارگیری انجام می شود.

وی بیان کرد: صادرات غیر نفتی 56 درصد رشد داشته است و از طریق مبادی دریایی و بندری انجام می شود.

اسلامی اظهار کرد: رشد صادرات کالاهای ما در بخش انواع مصالح ساختمانی بوده بخشی در مواد غذایی است و مابقی در محصولات صنایع فولادی است که رشد خوبی داشته است‌.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: ناوگان دریایی ما یک ناوگان تجاری، کانتینری، نفتی، غله و کشتی گازی بوده ودر حال حاضر 4فروند در دریای خزر در حال ساخت است‌.

وی افزود: در راه آهن رشت_ انزلی ارتباط برقرار شده و اولین پارتی های بار هم در این بنادر تست شده است.

اسلامی گفت: بزرگترین پایانه مکانیزه معدنی در بندر شهید رجایی راه اندازی و بیش از 10 میلیون تن بار جابه جا شده و در حوزه ترانزیت دریایی هم از طریق بنادر 4میلیون تن کالا جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 49 درصد افزایش یافته است.

خبرنگار: محبوبه کباری

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی