دوشنبه 16 مهر 1403

تدوین سند حکمرانی شهری

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تدوین سند حکمرانی شهری

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از تشکیل مجمع مشورتی کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورا‌های شهر مراکز استان‌ها خبر داد.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان صدو چهل و سومین جلسه این شورا در نطق پیش از دستور خود گفت: چهارمین اجلاس شهر‌های حماسه ساز انقلاب اسلامی و اولین اجلاسیه روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی مراکز استان‌ها به مدت دو روز در روز‌های ششم و هفتم اردیبهشت ماه سال 1402 همزمان با هفته اصفهان در شهر اصفهان برگزار گردید.

وی افزود: این اجلاسیه به منظور هم افزایی و انتقال تجربه در حوزه‌های سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت در امور فرهنگی و اجتماعی و تبادل نظر در توسعه فرهنگی و اجتماعی به منظور ساماندهی و انسجام بخشی فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی سطح کشور برگزار گردید.

معدنی پور تصریح کرد: علاوه بر حضور روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی مراکز استان‌ها و مسئولین شهر اصفهان مهمانان ویژه‌ای همچون رییس محترم شورای اسلامی شهر تهران جناب آقای مهندس چمران و دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی جناب حجت الاسلام خسروپناه و معاون محترم وزیر کشور و رییس سازمان اجتماعی کشور جناب آقای دکتر عباسی در این اجلاسیه حضور داشتند که مطالب بسیار ارزنده‌ای را در خصوص نقش شورا‌ها و کمیسیون‌های تخصصی فرهنگی و اجتماعی شورا‌ها در رشد و تعالی حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور بیان کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر تهران تصریح کرد: پیام مرجع عالیقدر آیت الله العظمی شیخ حسین مظاهری زعیم حوزه علمیه اصفهان و قرائت آن توسط فرزند گرانقدر این مرجع عالیقدر از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه بود.

معدنی پور خاطر نشان کرد: ایشان در پیام ارزشمندشان ضمن اشاره به ظرفیت‌های قانونی در شورا‌های شهر و مجموعه‌های شهری برای تاثیرگذاری مثبت و ارتقای سطوح و ابعاد فرهنگی و اجتماعی بر استفاده از این ظرفیت‌ها جهت رشد فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی در شهر‌ها و تعالی فکری و رفتاری شهروندان و افزایش فرهیختگی و فرزانگی جامعه تاکید داشتند و به همه برنامه ریزان و دست اندرکاران فرهنگی جامعه توصیه نمودند که تعالیم حیات بخش و انسان ساز دین مبین اسلام را سرمشق قرار داده و مورد توجه قرار دهند تا با استفاده از این آموزه‌های وحیانی در مسیر ارتقای فرهنگی شهروندان قدم‌های شایسته‌ای برداشته و به توفیق نایل آیند.

وی بیان کرد: تشکیل مجمع مشورتی روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورا‌های مراکز استان ها، تشکیل میز شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورا‌های شهر مراکز استان‌ها بنا به پیشنهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تدوین سند حکمرانی شهری و عضویت روسای شورا‌های شهر مراکز استان‌ها در شورا‌های فرهنگ عمومی استان‌ها به عنوان عضو اصلی، از مصوبات نشست تخصصی روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورا‌های مراکز استان‌ها در این اجلاسیه بود.

معدنی پور در پایان اعلام کرد: در اختتامیه اجلاسیه هم از جناب آقای مهندس چمران به عنوان پیشکسوت شورا‌های اسلامی شهر‌های کشور به مناسبت روز ملی شورا‌ها تجلیل به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری