شنبه 14 مهر 1403

تراموا با پارت بعدی اتوبوس‌های برقی به کشور می‌رسد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تراموا با پارت بعدی اتوبوس‌های برقی به کشور می‌رسد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: در حال انجام کار‌های ارسال ART از بندر شانگهای چین به کشور هستیم تا همراه با پارت بعدی اتوبوس‌ها به کشور منتقل شود.

- اخبار اجتماعی -

محسن هرمزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ورود تراموای چرخ لاستیکی اظهار کرد: در حال انجام کار‌های ارسال ART از بندر شانگهای چین به کشور هستیم تا همراه با پارت بعدی اتوبوس‌ها به کشور منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته 10 دستگاه اتوبوس برقی از محل قرارداد شهرداری با چین به کشور رسید، ادامه داد: با صدور بارنامه و انجام امور ارسال، حدود 20 دیگه ART به کشور خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: انتقال 80 دستگاه اتوبوس برقی دیگر از چین به ایران در حال انجام است، 100 دستگاه اتوبوس دیگر نیز همراه با ART به سمت کشور منتقل می‌شود و تا پایان این ماه به کشور می‌رسد.

به گزارش تسنیم، سال گذشته در جلسه شورای عالی ترافیک کشور مسیری برای حمل و نقل ریلی جدید در تهران در محور میدان آزادی تا پایانه شرق جدید تعیین و تصویب شد تا بر اساس آن تراموا جایگزین اتوبوس‌های بی‌آرتی در این مسیر شود.

از سال گذشته مطالبات این مهم آغاز شد و توافقی با وزارت دفاع صورت گرفت تا بر اساس آن از ظرفیت این وزارتخانه برای راه‌اندازی تراموا استفاده شود اما در کنار این امر، توافقاتی با یکی از تولیدکنندگان تراموا در دنیا که در چین صاحب صلاحیت است نیز انجام شد.

اهدای یک رام "تراموا" چینی به شهرداری تهران

بر این اساس یک دستگاه ART به صورت رایگان از سوی چینی‌ها به ایران داده خواهد شد تا به صورت آزمایشی در محور مذکور مورد استفاده قرار گیرد، اگر نتیجه تست مثبت باشد با اخذ نظر کارشناسی شورای شهر، قرارداد آن منعقد می‌شود.