یک‌شنبه 1 مهر 1403

ترامپ مناظره دوم با هریس را نپذیرفت

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
ترامپ مناظره دوم با هریس را نپذیرفت

همزمان با موافقت هریس برای برگزاری مناظره انتخاباتی دیگری در آمریکا، ترامپ از پذیرش این پیشنهاد امتناع کرد. به گزارش عرشه انلاین، در حالی که کمتر از دو ماه به روز انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا زمان باقی مانده است، پیشنهاد هریس برای برگزاری دور سوم مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو از سوی دونالد ترامپ، رقیبش در حزب جمهوری‌خواه رد شد. ترامپ پیشنهاد انجام مناظره دیگری با هریس در شبکه...

به گزارش عرشه انلاین، در حالی که کمتر از دو ماه به روز انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا زمان باقی مانده است، پیشنهاد هریس برای برگزاری دور سوم مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو از سوی دونالد ترامپ، رقیبش در حزب جمهوری‌خواه رد شد.

ترامپ پیشنهاد انجام مناظره دیگری با هریس در شبکه خبری سی‌ان‌ان را با این استدلال که زمان برگزاری آن دیر شده است، رد کرد.

هریس با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) پیشنهاد سی‌ان‌ان برای مناظره دوم با ترامپ را پذیرفته و اینطور نوشت: امیدوارم ترامپ هم در این رابطه با من هم‌نظر باشد. جن اومالی دیلون، رئیس ستاد انتخاباتی کامالا هریس نیز عنوان کرد: ترامپ نباید مخالفتی با برگزاری مناظره دوم داشته باشد.

با این حال ترامپ در جریان یکی از گردهمایی‌های انتخاباتی خود در کارولینای شمالی پیشنهاد مناظره با هریس را رد کرده و عنوان کرد برای مناظره با هریس خیلی دیر شده است.

او به موضوع آغاز رای‌گیری زودهنگام در برخی از ایالت‌های آمریکا اشاره کرده و عنوان کرد: رای‌گیری‌ها شروع شده است و دیگر زمان برای برگزاری مناظره دیر است. ترامپ ضمن مخالفت با مناظره با هریس در شبکه سی‌ان‌ان عنوان کرد: هریس فرصت مناظره با فاکس نیوز در ماه اکتبر را داشت که با آن مخالفت کرد.

مخالفت هریس با مناظره پیشنهادی ترامپ از آن جهت بود که گفته شد او دست به تغییر برنامه قبلی جهت برگزاری مناظرات انتخاباتی در شبکه ای‌بی‌سی نیوز زده است. ترامپ در ماه اوت با سه مناظره با هریس موافقت کرد. مناظره اول در تاریخ 4 سپتامبر بود که برگزار نشد. مناظره دوم در تاریخ 10 سپتامبر بود که برگزار شد و در نهایت مناظره سوم در تاریخ 25 سپتامبر است که گویا قرار نیست برگزار شود.

مخالفت ترامپ با برگزاری مناظره دوم با هریس در حالی مطرح می‌شود که طبق نتایج نظرسنجی‌های انجام گرفته شده، هریس پس از مناظره 10 سپتامبر توانست که در نظرسنجی‌ها 5 امتیاز از ترامپ پیشی بگیرد. رئیس‌جمهور سابق آمریکا حتی در پستی که در شبکه اجتماعی تروث موسوم به حقیقت خود منتشر کرده است به صراحت نوشت: مناظره سومی وجود نخواهد داشت.

ترامپ در ادامه پستش خطاب به هریس نوشته است: وقتی یک جنگنده در مبارزه شکست می‌خورد، اولین جمله‌ای که بر زبان می‌آورد، این است: من یک فرصت دیگر می‌خواهم. نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که من درمناظره با هریس، نامزد حزب دموکرات برنده شدم و از این رو او بلافاصله درخواست مناظره دوم را مطرح کرد.

ترامپ تاکنون یک بار با هریس مناظره کرده است، با این حال مناظره پیشنهادی، در صورت برگزاری سومین مناظره وی در این دوره از انتخابات خواهد شد.

مناظره اول ترامپ با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بود که پس از پایان مناظره تحت تاثیر انتقادات شدید هم‌حزبی‌هایش از وی، او با کناره‌گیری از رقابت‌ها، هریس را به عنوان جایگزین خود برای حضورش در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب کرد.

این موضوع تحت تاثیر تشدید نگرانی‌های حزب دموکرات از عملکرد بسیار ضعیف رئیس جمهور آمریکا بود که به اعتقاد آنها تحت تاثیر سن بالایی که بایدن دارد، امکان شکست ترامپ برای حزب دموکرات دشوارتر می‌شد.

--> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

ترامپ مناظره دوم با هریس را نپذیرفت 2