پنج‌شنبه 19 مهر 1403

تردد در جاده‌های استان اردبیل در تعطیلات عید فطر 45 درصد کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تردد در جاده‌های استان اردبیل در تعطیلات عید فطر 45 درصد کاهش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: میزان تردد خودروها در مبادی ورودی و خروجی این استان در تعطیلات عید فطر امسال در مقایسه با پارسال 45 درصد کاهش داشته است.

علی رحمتی روز سه‌شنبه افزود: امسال در تعطیلات عید فطر بیش از 245 هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل ثبت شده است.

وی اظهارداشت: به علت شیوع ویروس کرونا و همراهی مردم در عمل به شعار "در خانه بمانیم" شاهد کاهش مسافرت غیر ضروری در مبادی ورودی و خروجی استان هستیم.

وی بیان‌کرد: در این مدت یک میلیون و 526 هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شده که از این تعداد 9 درصد تردد وسایط نقلیه سنگین بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تردد در جاده اردبیل - آستارا و بالعکس با 174 هزار و 326 تردد ثبت شده، گفت: محورهای اردبیل - سرچم و بالعکس با 72 هزار و 875 تردد و اردبیل - سرعین و بالعکس نیز با 57 هزار و 388 تردد از جمله محورهای پر تردد در این مدت بوده است.

وی میانگین سرعت در جاده‌های استان را 70 کیلومتر در ساعت ذکر کرد و افزود: بیش از 111 هزار تخلف سرعت غیر مجاز در این ایام به ثبت رسیده که بیشترین آن با 16 هزار و 421 مورد در جاده اردبیل - سرعین و بالعکس بوده است.

رحمتی گفت: در تعطیلات عید فطر 26 هزار و 783 مورد تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان ثبت شد که بیشترین آن با چهار هزار و 524 مورد در جاده اردبیل - آستارا و بالعکس بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به ثبت 257 هزار و 75 مورد تخلف عدم رعایت فاصله طولی در این مدت در جاده‌های استان اشاره کرد و افزود: بیشترین تخلف با 39 هزار و 895 مورد در جاده اردبیل - آستارا و بالعکس بوده است.

او بیان‌کرد: در مجموع 148 سامانه ترددشمار، دوربین نظارت تصویری و دوربین کنترل سرعت و توزین حین حرکت در محورهای مواصلاتی استان اردبیل فعال است.

*س_برچسب‌ها_س*