دوشنبه 16 مهر 1403

تسریع در راه‌اندازی کارخانه نوآوری اصفهان با تأمین اعتبار

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تسریع در راه‌اندازی کارخانه نوآوری اصفهان با تأمین اعتبار

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: راه‌اندازی پروژه کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند باعث تسهیل و تسریع فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان خواهد شد و لازم است با سرعت بیشتری به مرحله اجرایی در بیاید.

- اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسن سالاریه؛ سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران از پژوهشکده مواد و انرژی اصفهان بازدید کرد.

براساس این گزارش، در ابتدای سفر و برای پیگیری روند پیشرفت پروژه اصفهان هوشمند، سرپرست پژوهشگاه دیداری با استاندار اصفهان داشت. در این دیدار، دکتر سالاریه ضمن تسلیت شهادت جانسوز رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان وی اظهار کرد: راه اندازی پروژه کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند باعث تسهیل و تسریع فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان خواهد شد و لازم است با سرعت بیشتری به مرحله اجرایی در بیاید.

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد: در صورتی که تأمین اعتبار این پروژه با سرعت بیشتری محقق شود می‌توان امیدوار بود تا با فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز، این مجموعه جهت توسعه علم و فناوری اصفهان در مدار خدمت‌رسانی قرار بگیرد.

سالاریه عنوان کرد: استان‌هایی که وزارت ارتباطات در آنها پژوهشکده دارد جزو استان‌های برتر در حوزه علم و فناوری هستند. در این میان استان اصفهان با ظرفیت نخبگانی و علمی غنی که در کشور دارد می‌تواند گام‌های بلندی در این حوزه بردارد.

زمین در محاصره 160 میلیون قطعه زباله فضایی!

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز در این نشست با تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید دکتر رئیسی و همراهان ایشان، گفت: رئیس جمهور شهید در سفر به اصفهان بازدیدی از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان داشتند و پس از این بازدید عنوان کردند «قطعاً شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قطب علم و فناوری کشور است.»

مرتضوی ادامه داد: حضور در عرصه‌های مرتبط با فناوری‌های فضایی یکی از اولویت‌های اجتناب‌ناپذیر کشور است، این رویکرد در دولت سیزدهم با جدیت دنبال شده و ما نیز خود را بر این رویکرد پای‌بند می‌دانیم.

در ادامه این سفر که طبق برنامه نظارت مستمر از آخرین روند پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌ها صورت گرفت، سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران از آخرین وضعیت پروژه‌ها بازدید و در جریان روند تحقق برنامه‌های پژوهشکده مواد و انرژی قرار گرفت.

همچنین در جریان این بازدید، مدیران ارشد پژوهشکده مواد و انرژی اصفهان، گزارشی از برنامه‌های پیش‌رو و نیازمندی‌های پژوهشکده برای اجرای برنامه‌ها به دکتر سالاریه ارائه کردند.

در انتها، جلسه ملاقات عمومی با همکاران پژوهشکده برگزار و پرسنل مشکلات خود را با سرپرست پژوهشگاه در میان گذاشتند.