شنبه 1 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

نایب رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه در سال گذشته سازمان امور مالیاتی از اصناف دعوت کرد تا اینتاکدها را تغییر دهند، گفت: اگر پیش از خرداد سازمان امور مالیاتی اینتاکدها را براساس پیشنهاد اتاق اصناف تغییر دهد، مشکلات ما بسیار کمتر خواهد شد.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به 43هزار و 567 تومان و حواله دلار نیز به 40هزار و 648 تومان رسید.

سخنگوی صنعت آب گفت: حضور در مجامع بین‌المللی از افتخارات مهندسی ایرانی است و هم‌اکنون در 20 کشور جهان صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت آب داریم.

با پیمان سپاری 100 درصدی دیگر هیچ صادرکننده ای نمی تواند ارز خود را در خارج از کشور نگه دارد و به افرادی که قصد خروج سرمایه دارند بفروشد.

در شرایطی عملکرد سیاست گذار پولی در کاهش نرخ رشد نقدینگی به کمتر از 25 درصد موفق بوده و منجر به کاهش تورم نقطه‌ای سال 1402 به 26.5 درصد شده، فعالان اقتصادی در انتظار اعلام نرخ تورم سالانه 1402 از سوی بانک مرکزی هستند.

درحالی خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن غیرقانونی است که در شهرهای پردیس و پرند این کار با قیمت‌های نسبتا بالا در حال انجام است.

رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد با بیان اینکه 25 اردیبهشت تاریخ قانونی برای تبدیل همه پروانه‌های کسب به شناسه یکتا است، گفت: پس از این تاریخ به صورت تدریجی شاهد قطع خدمات دولتی و حکومتی به واحدهای صنفی بدون شناسه یکتا خواهیم بود.

در سال گذشته مجموعا 30 هزار میلیارد تومان مالیات مرتبط با خودرو از محل نقل و انتقال، شماره گذاری خودرو و خودروهای لوکس وصول گردیده است.

درحالی که در سال 1402 حدود 49 هزار میلیارد تومان از حقوق بگیران بخش خصوصی مالیات وصول شده کل در امد وصولی از عمکلرد و عوارض خام فروشان حدود 20 همت بود.

معاون اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی گفت با توجه به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه حکمرانی ریال، از آنجا که یک طرف معاملات در بازار ارز به تراکنش‌های ریالی ختم می‌شود، احتمال قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی بسیار بالاست.

عضو هیات علمی پژوهشکده پولی و بانکی درباره اینکه چرا سکه در مرکز مبادله به نرخ حاشیه بازار حراج می‌شود؟ گفت: اگر بانک مرکزی سکه را با نرخ ارز مرکز مبادله می فروخت، اختلاف نرخ با بازار، عامل تحریک تقاضای سفته بازی و توزیع ناعادلانه ثروت می شد.

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: از ابتدای امسال 105 هزار درخواست بابت دریافت کارت سوخت ثبت شده که همه این آمار در روند تولید قرار گرفته است.

صندوق توسعه ملی با ارزیابی‌های صورت گرفته از منظر توجیه طرح و بررسی ریسک‌های اقتصادی در طرح توسعه میدان نفتی یاران به ارزش 102 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرد.

در سال گذشته حدود 28 همت مالیات بر ثروت وصول گردیده در قسمت مالیات خانه های خالی تنها 5 میلیارد تومان به خزانه واریز گردیده است.

حقوق بگیران بخش دولتی و خصوصی تا پایان سال 1402 حدود 80 همت مالیات پرداخت کرده اند.

وزیر راه و شهرسازی از آغاز ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن شهری بدون آورده متقاضیان خبر داد و گفت: قیمت تمام شده ساخت نهضت ملی مسکن را کاهش می‌دهیم.