شنبه 14 مهر 1403

تسهیل در موانع تولید با راه‌اندازی سامانه «هماهنگ» سازمان صمت / اعلام جرم دادستانی به دستگاه‌هایی که ترک فعل می‌کنند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تسهیل در موانع تولید با راه‌اندازی سامانه «هماهنگ» سازمان صمت / اعلام جرم دادستانی به دستگاه‌هایی که ترک فعل می‌کنند

علیرضا رحمان نژاد گفت: سامانه هماهنگ در دسترس عموم تولید کنندگان است و این سامانه با آدرس www.hstsm.ir در اختیار کسانی است تا در خصوص مشکلات واحد های تولیدی صنعتی و معدنی خود با دستگاه ها به راحتی ارتباط گرفته و به سرعت موانع تولیدی خود را مطرح و رفع کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان" هشتمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان با حضور معاون دادگستری و معاون اقتصادی استانداری کرمان در محل سازمان صنعت و معدن استان و دیگر مدیران استانی برگزار شد.

علیرضا رحمان نژاد معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در جلسه رفع موانع تولید استان از راه‌اندازی سامانه هماهنگ خبر داد و گفت: این سامانه جهت تسهیل در رسیدگی به پرونده های اعلامی به سازمان صمت و بررسی در کارگروه رفع موانع تولید راه‌اندازی شده است. وی ادامه داد: این سامانه با آدرس www.hstsm.ir در اختیار کسانی است تا در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی خود با دستگاه‌ها به راحتی ارتباط گرفته و به سرعت موانع تولیدی خود را مطرح و رفع نمایند. معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تأکید کرد: 1603 پرونده ثبت اولیه شده است که از این تعداد 776 عدد پرونده به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شده اند و نزدیک به 716 مورد خروجی و 54 مورد هنوز در کارتابل دستگاه ها باقی مانده است که از این میزان بیشترین مورد پیگیری مربوط به سازمان راه و شهرسازی و شرکت گاز است. وی ادامه داد: 237 پرونده در دستگاه های اجرایی بررسی شده اند که 144 مورد برای آنها مصوبه صادر شده است و 15 عدد آنها به نتیجه نهایی رسیده است. رحمان نژاد تاکید کرد: تعداد 542 پرونده به کارگروه استانی ارسال شده است که 436 پرونده مورد بررسی قرار گرفته و از این تعداد 392 پرونده حایز مصوبه شده اند و 156 مورد به نتیجه نهایی رسیده‌اند. معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: در کمیته تخصصی شهرستانی 29 درخواست ارسال شده است که 20 مورد مربوط به حوزه تخصصی شهرستانی بوده و تقریبا خروجی در این حوزه وجود ندارد. برای سهولت در کمیسیون رفع موانع تولید سامانه "هماهنگ" راه اندازی شده است و تمام کسانی که دچار مشکل هستند جهت رفع سریع مشکل پرونده خود را در این سامانه بارگذاری کنند. معاون دادستان کرمان نیز در ادامه کارگروه رفع موانع تولید تاکید کرد: در جهت رفع اضطراری موانع تولید واحد های صنعتی و معدنی، ستاد اجرایی اقتصاو مقاومتی در قوه قضاییه تشکیل شد و جلسات رفع موانع این ستاد در دادگستری تشکیل و مرتفع می شد، در حال حاضر این وضعیت اضطرار خارج شده است و عملا در دادگستری تسکیل نمی شود و پرونده های قبلی را به نهاد نظارتی در سازمان صمت ارجاع خواهیم داد. وی تاکید کرد: اگر در جریان بررسی موانع تولید، دستگاهی کوتاهی کند بی شک دستگاه‌هایی که ترک فعل و کم کاری داشتند؛ در ابتدا از طریق دادگستری تذکر دریافت می‌کنند و در مرحله دوم با پیگیری استاندار کرمان بحث اعلام جرم در دستور کار قرار خواهد گرفت. انتهای پیام /