پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تسهیل دسترسی اقشار مختلف جامعه به آموزش عالی / توسعه مراکز جوار صنعت

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تسهیل دسترسی اقشار مختلف جامعه به آموزش عالی / توسعه مراکز جوار صنعت

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر با اشاره به تربیت نیروی انسانی ماهر، خود اشتغال و خود اتکا گفت: دانشگاه علمی کاربردی دسترسی اقشار مختلف جامعه به آموزش عالی را تسهیل کرده است.

شبیر اشکپور مطلق ظهر امروز در نشست با خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت های موجود در استان و شهرستان‌ها و بر مبنای نیاز سنجی بومی رشته‌ها را تبیین کرده و اقدام به پذیرش دانشجو خواهیم کرد.

وی با اشاره به فرایند آموزش‌ها اظهار کرد: رویکرد و ماهیت آموزش های علمی کاربردی تربیت نیروی انسانی ماهر، خود اشتغال و خود اتکا است، در واقع هدف ما آموزش نیروی انسانی همراه با مهارت است تا نیاز به اشتغال در دستگاه دولتی نداشته باشد زیرا نیاز شغلی دانشجو برای ما بسیار مهم است.

این مسئول با بیان اینکه یادگیری و تحقق مهارت در حد تسلط و در حداقل زمان اتفاق می‌افتد، ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا به ناچار فعالیت‌های ما عمدتا در حوزه مجازی انجام شده است، اجرای 4287 کلاس آموزشی مجازی، برگزاری 3075 آزمون دروس نظری آنلاین، قرارداد با شرکت های شتاب دهنده، راه اندازی دو مرکز نوآوری در حوزه های صنعت و کشاورزی و اجرای سطح‌بندی مراکز از جمله اقدامات ما در این مدت بوده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر با اشاره به تقلیل کد رشته ها از 210 به 135 رشته گفت: این اقدام با رویکرد مأموریت‌گرا شدن فعالیت های مراکز و اجرای مصوبه شورای عالی اداری، الزام مراکز به تشکیل دفاتر کارآفرینی، فعالیت در حوزه‌های پژوهشی و همچنین اجرای آموزش های تک پودمانی (آموزش کوتاه مدت با تخصص خاص) انجام شده است.

اشکپور مطلق خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالای استان بوشهر، جذب خبرگان در رشته‌های مختلف و همچنین احیای فنون فراموش شده اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که در این خصوص نیاز به همراهی رسانه ها داریم.

وی با اشاره به تمرکز بر حوزه پژوهش و تاکید بر اهمیت کارآفرینی گفت: مخاطبان ما دو قشر شاغل و غیرشاغل هستند که با گذشت زمان از قشر شاغل کم شده و افراد غیرشاغل و دانش‌آموزان وارد این دانشگاه می‌شوند. در زمینه کارآفرینی نیز سعی بر برگزاری استارتاپ ها و رویدادهای عملی است که منجر به پرورش ایده، تشکیل هسته های فناور و شرکت‌های تولید محصول می‌شوند.

این مسئول با اشاره به توسعه مراکز جوار صنعت با توجه به مزیت های استان و شهرستان ها یادآور شد: پذیرش دانشجوی جدید در 72 رشته کاردانی و 43 رشته کارشناسی در 206 کد رشته محل از چهارم تا هفدهم شهریورماه سال جاری آغاز می شود که علاقمندان می توانند از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس Sanjesh.org و سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر به آدرس bu.uast.ac.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.