یک‌شنبه 17 تیر 1403

تسهیل شدن رای گیری از صاحبان شناسنامه‌های قدیمی

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
تسهیل شدن رای گیری از صاحبان شناسنامه‌های قدیمی

دارندگان شناسنامه‌های قدیمی که کد ملی ندارند، هم می‌توانند در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون استاندار و فرماندار تهران گفت: در دور نخست برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره انتخاب ریاست جمهوری، موضوع رفع مشکل شهروندانی که با شناسنامه‌های قدیمی بدون کد ملی به شعب اخذ رای مراجعه می‌کردند در دستور کار ستاد انتخابات فرمانداری تهران قرار گرفت.

احمد قیومی افزود: بر این اساس، مراکز پاسخگویی و استعلام ثبت احوال آماده ارائه کد ملی به این افراد از طریق تماس تلفنی خواهند بود.

معاون استاندار تهران گفت: با همکاری اداره کل ثبت احوال استان تهران و فرمانداری تهران 4 شعبه برای دریافت استعلام برخط بمنظور سهولت در رای گیری، مستقر و فعال شد.

احمد قیومی در ادامه با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته در بخش‌های جنوب و غرب کلانشهر تهران گفت: همشهریان تهرانی می‌توانند در مناطق شهرری و جنوب تهران با شماره تلفن‌های 55924140 و 55906719 و در غرب تهران با شماره تلفن 66044952 با داخلی 121 برای استعلام کدملی تماس بگیرند.

فرماندار تهران افزود: همشهریان تهرانی در مناطق شرق تهران نیز می‌توانند با شماره تلفن 33439973 و در منطقه شمال تهران با شماره تلفن 88325544 برای دریافت کدملی و استعلام آن از اداره کل ثبت احوال استان تهران در شعبه اخذ رای اقدام کنند.

معاون استاندار تهران در پایان ضمن دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای گفت: همشهریان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی، موضوع را از طریق شماره تلفن 45500 هیات بازرسی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گزارش دهند.