یک‌شنبه 22 مهر 1403

تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری قزوین

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری قزوین

قزوین - ایرنا - نظارت بر تاسیسات گردشگری استان قزوین به ویژه مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در آستانه تعطیلات عید سعید فطر تشدید شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین روز شنبه با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت مصوبات ستادهای ملی و استانی مقابله با این بیماری در تاسیسات گردشگری نظارت مستمر برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب در این مراکز توسط تیم‌های بازرسی ستاد اجرایی خدمات سفر استان آغاز شد که تاکنون ادامه دارد.

نادر محمدی با اشاره به تشدید نظارت‌ها در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات عید سعید فطر و آغاز مسافرت‌های احتمالی هموطنان بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری استان اعم از مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی و واحدهای پذیرایی بین راه با حضور نمایندگان دستگاه‌های ناظر به صورت ویژه در حال انجام است و در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت ضوابط با واحدهای متخلف برخورد جدی خواهد شد.

وی افزود: در این بازدیدها علاوه بر نظارت دقیق بر نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مواردی چون نرخ نامه، اعتبار پروانه بهره‌برداری، در معرض دید قرار داشتن شماره تماس‌های رسیدگی به شکایات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین یادآور شد: بازرسی از تاسیسات گردشگری استان در قالب 36 تیم نظارتی در حال انجام است.

استان قزوین دارای 241 واحد تاسیسات گردشگری است که شامل 103 مجتمع پذیرایی، 87 واحد اقامتگاهی، 48 دفتر مسافرتی و سه آموزشگاه است.

*س_برچسب‌ها_س*