پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

تشرف یک کره‌ای به اسلام + عکس

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
تشرف یک کره‌ای به اسلام + عکس

به گزارش خبرگزاری فارس در ایام مبارک و فرخنده مبعث رسول مکرم اسلام (ص) یک شخص کره‌ای به دین مبین اسلام مشرف شد.

جئونگ‌هان پارکِ 35 ساله که تا به حال دینی نداشته و اصلاً به وجود خدا اعتقادی نداشته، روز گذشته با حضور در مدرسه علمیه مروی، توسط آیت‌الله حق شناس با خواندن شهادتین به دین مبین اسلام و مذهب شیعه مشرف شد.

آیت‌الله حق شناس در این جلسه علاوه بر القای شهادتین، مختصراً چهار اصل توحید و معاد و نبوت و امامت رو به زیبایی و زبان ساده توضیح دادند.

خانم مینایی که در این جلسه حضور داشتند، جلسه را اینگونه توصیف می‌کنند: «فضا واقعا زیبا و معنوی بود و لحظه‌ای که ایشان داشتند شهادتین می‌گفتند کل جمع اشک می‌ریختند و حاج آقا تحریری بعد شهادت به خدا و حضرت رسول شهادت به امامت 12 امام را به ایشان گفتند و آقای کره‌ای تکرار کردند و وقتی به اسم حضرت مهدی رسیدند حاج آقا تحریری بغض کردند و کل جمع احساس خیلی خاصی پیدا کردند حالتی شد که همگی حس کردیم که انگار نگاه صاحب الزمان به این مجلس است.

برای بنده که اولین بار بود در مراسم یک تازه مسلمان شرکت می‌کردم ولی بارها ویدئو‌های این مراسم را دیده بودم، متوجه شدم دیدن از نزدیک و لمس کردن و بودن در این فضا با هیچ کلمه و ویدئویی قابل انتقال نیست و شاید یکبار بودن در این فضا کافی باشد تا در تمام عمر خاطره‌ای شیرین‌تر از عسل در یاد انسان بماند که هر زمان دوباره به یاد این لحظات بیفتیم حس خوب و زیبایی همه قلب انسان رو پر کند و یک جمله در ذهن نقش ببند کاش روزی برسد مردم دنیا فوج فوج شهادتین بگویند و نام حضرت مهدی و صحبت از امامت ایشان نقل هر مجلسی در شرق و غرب عالم شود. قطعاً برای رسیدن به این نقطه وظیفه سنگین تبلیغ بر دوش ماست.

مهدی منصوری خواه اولین روحانی و مبلغ فعال شیعه به زبان کره‌ای در این خصوص می‌گوید: متأسفانه شیعه در کره جنوبی بسیار مهجور و غریب مانده است. بیش از 80 میلیون گویشگر کره‌ای وجود دارد و نهادهای دینی و حوزوی و فرهنگی کشور، هیچ فکر و برنامه‌ای برای تبلیغ اسلام به این زبان ندارند.

از سال 95 تبلیغ به این زبان را شروع کردیم ولی هنوز هم تنها مجموعه ای هستیم که به صورت تخصصی در این زمینه فعال هستیم؛ گرچه برخی از مراکز و مجموعه ها فعالیت‌هایی را شروع کرده اند اما متاسفانه تاکنون برنامه جدی و عملی و مثمر ثمر شکل نگرفته و تبلیغ به زبان کره ای در غربت و مهجور مانده است.

منصوری خواه افزود: امیدواریم طلاب و دانشجویان انقلابی و دغدغه‌مند با فراگیری این زبان و روشهای علمی تبلیغ دین در عرصه بین الملل به صورت جدی در این عرصه ورود پیدا کرده و اسلام و تشیع را از غربت در این کشور برهانند.

وی ادامه داد: لازم است دستگاه دیپلماسی و سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز فکری برای این کشور کرده و رایزنی فرهنگی ایران در کره جنوبی را که سال‌ها تعطیل و بدون رایزن مانده است، نجات دهند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید جئونگ‌هان پارک مبعث مدرسه مروی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
تشرف یک کره‌ای به اسلام + عکس 2