جمعه 13 مهر 1403

تشریح عملکرد تولید برنج در سال زراعی جاری

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
تشریح عملکرد تولید برنج در سال زراعی جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، از عملکرد مطلوب تولید برنج در سال زراعی جاری خبر داد.

صالح محمدی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال با توجه به افزایش تولید برنج در استان گیلان و همچنین براساس آمار اعلامی مجری طرح برنج کشور، تولید چهار میلیون و 700 هزار تن شلتوک و تولید دو میلیون و 700 هزار تن برنج در سطح 750 هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور پیش‌بینی میشود که میتواند بخش عمده نیاز داخلی را تامین کند.

وی افزود: پیشبینی میزان تولید برنج امسال نسبت به سال گذشته 200 هزار تن و نسبت به سال 1400 حدود 700 هزار تن رشد را نشان می‌دهد.

خبر مرتبط هشدار مهم وزارت صمت درباره وضعیت بازار برنج کشور

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به دبیر ستاد تنظیم بازار کشور، نسبت به وضعیت بازار برنج کشور هشدار داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شرایط اقلیمی مناسب در فصل بهار و اقدامات فنی و ترویجی از جمله استفاده از تقویم زراعی و بذور اصلاح و گواهی شده موجب این میزان تولید شده است، گفت: مصرف کودهای کشاورزی به صورت متوازن به ویژه مصرف کودهای پتاسه و فسفاته استاندارد مورد نیاز و مبارزه با علفهای هرز و توسعه کشت و برداشت مکانیزه و مجموعه اقدامات فنی در زراعت برنج و مدیریت مصرف بهینه آب و بکارگیری روش آبیاری تناوبی محصول و... افزایش تولید را محقق کرده است.

محمدی استان گیلان را دارای 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دانست و عنوان کرد: تولید 1.1 میلیون تن شلتوک پیشبینی میشود؛ حداقل قیمت برای ارقام کیفی 95 هزار تومان اعلام شده است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

تشریح عملکرد تولید برنج در سال زراعی جاری 2