جمعه 10 فروردین 1403

تشکل‌های دانشجویی امسال پیشقدم برنامه‌های روز دانشجو هستند

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تشکل‌های دانشجویی امسال پیشقدم برنامه‌های روز دانشجو هستند

سرپرست دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه برای روز دانشجو گفت: قصد داریم در همکاری و با کمک بسیج دانشجویی، دانشجویان مستقل و دانشجویان پیشرو، به روز دانشجو شکل درستی بدهیم. به هر صورت، در حال حاضر این امکان وجود ندارد که برنامه‌های روز دانشجو مانند دوران پیش از کرونا باشد ولی امسال می‌توان به برنامه‌های این روز شکل درستی داد. برنامه‌های روز دانشجو امسال به صورت ترکیبی...

دکتر فرهاد دانشجو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر برای اینکه دانشجویان مانند روزهای قبل از کرونا، به دانشگاه بازگردند، با شرایط بسیار سختی روبه‌رو هستیم که بخشی از آن ناشی از شرایط کرونایی است و بخشی دیگر مربوط به مشکلات اقتصادی است و اینکه چگونه می‌شود این مشکلات را حل و فصل کرد، نیاز به کار کارشناسی بسیار عمیق دارد و باید برای هر دانشگاه به صورت مستقل، یک فرمول منحصر به فرد در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به روزهای نخست آغاز به کار خود به عنوان سرپرست دانشگاه تربیت مدرس، افزود: نمی‌شود فردی که به تازگی در سمت ریاست دانشگاه قرار گرفته، به تنهایی برای مشکلات دانشگاه راه‌حل ارائه دهد. برایی این منظور در محیط دانشگاه، افراد باسابقه را کنار هم جمع کردیم و از نظرات آنها استفاده می‌کنیم.

دکتر دانشجو با تاکید بر اینکه شرایط مالی دانشگاه تربیت مدرس بسیار بد است، افزود: شرایط بد بودجه مختص به دانشگاه تربیت مدرس نیست و اکثر دانشگاه‌های کشور در شرایط بد بودجه‌ای و نقدینگی مالی قرار دارند ولی امیدواریم با اقدامات دکتر زلفی گل، وزیر علوم و همراهی نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه، حداقل گشایش مالی صورت گیرد. چراکه اگر شرایط به همین منوال پیش رود، کار خاصی نمی‌توان انجام داد.

سرپرست دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه با همفکری دانشجویان و اساتید به این سمت می‌رویم که آموزش حضوری دانشگاه را بازگشایی کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشجویان برای دفاع از پایان‌نامه‌ها و رسالات در دانشگاه حضور دارند ولی مهمتر از حضور دانشجویان، حضور اساتید است. چراکه اگر قرار باشد دانشجو در دانشگاه حاضر شود، باید شاهد حضور استاد خود باشد و ما یک گام جلوتر از حضور دانشجویان، در حال پیگیری حضور کامل اساتید هستیم.

وی با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس گفت: ما خوابگاه‌هایی داریم که ظرفیت کامل آنها 3600 نفر است ولی به دلیل شرایط کرونایی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، این ظرفیت به 1800 رسیده است. زیرا ظرفیت هر اتاق در حال حاضر 2 نفر است.

دکتر دانشجو در این رابطه تصریح کرد: تقاضا برای خوابگاه‌ها بین 5 هزار تا 5 هزار و 500 نفر است و راه‌حلی که به ذهن مسئولان وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویان رسیده است، این است که برای دانشجویان مبلغی به عنوان کمک هزینه مسکن در نظرگرفته شود. بنابراین این امکان وجود دارد که دانشجویان با دریافت این کمک اتاق‌هایی را برای اسکان خود اجاره کنند. اگر این اتفاق انجام شود، بخشی از مشکل خوابگاه‌ها تا حدی حل می‌شود.

انتهای پیام