پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

تشکیل جلسه اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا در خصوص افغانستان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تشکیل جلسه اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا در خصوص افغانستان

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی توئیتری از برگزاری جلسه اضطراری وزرای خارجه منطقه یورو با هدف بررسی وضعیت به وجود آمده در افغانستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی توئیتری از برگزاری جلسه اضطراری وزرای خارجه منطقه یورو با هدف بررسی وضعیت به وجود آمده در افغانستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، بورل اعلام کرده که این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد و نخستین جلسه اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا با موضوع ارزیابی وضعیت فعلی افغانستان خواهد بود. بورل در پیام خود نوشت: افغانستان بر سر دوراهی قرار دارد. پای امنیت و آسایش شهروندان این کشور و همچنین امنیت بین‌المللی در میان است. لازم به ذکر است با پیشروی نیروهای طالبان در افغانستان و تسخیر پایتخت و ارگ ریاست جمهوری این کشور در روز گذشته، کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقدام به تخلیه سفارت‌های خود در کابل کردند. پیشتر نیز اکثر اعضای اتحادیه اروپا کنسولگری‌های خود شهرهای مهم افغانستان مانند مزارشریف و هرات را تخلیه کرده بودند. انتهای پیام /