سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

تشکیل دبیرخانه تدوین پیش‌نویس لایحه «سیاست‌های کلی تامین اجتماعی» در وزارت رفاه

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تشکیل دبیرخانه تدوین پیش‌نویس لایحه «سیاست‌های کلی تامین اجتماعی» در وزارت رفاه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل دبیرخانه ویژه تدوین پیش‌نویس لایحه سیاست‌های کلی تامین اجتماعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت عبدالملکی در صفحه شخصی‌اش در توییتر در این باره نوشت: «با ابلاغ سیاست‌های کلی تامین اجتماعی از سوی رهبر انقلاب و دستور ویژه رئیس‌جمهور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیرخانه تدوین پیش‌نویس لایحه این سیاست‌ها در وزارتخانه تشکیل شد.

وی افزود: این مهم، نیازمند مشارکت همه قوا به ویژه مجلس، دستگاه‌ها و مجموعه‌های مردمی در کنار وزارت مردم است.»

لازم به ذکر است بیست و یکم فروردین ماه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در راستای اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی و مصوب تأمین اجتماعی را برای اقدام به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.

بر اساس دستور رهبر انقلاب اسلامی و در اجرای بند «ج - 1» الزامات تحقق سیاست‌های کلی نظام، قوه مجریه موظف است با کمک مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و با بسیج دستگاه‌های مسئول، برنامه جامع تحقق این سیاستها را شامل تقدیم لوایح، تصویب مقررات و اقدامات اجرایی لازم، در مدت شش ماه ارائه کند.

سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی به منظور جامعیت دادن و انسجام‌بخشی به تلاش‌های نظام و ایجاد جهش در این زمینه ابلاغ شده و با توجه به اهمیت و جامعیت آن به‌عنوان یک سند بالادستی، تحقق آن مستلزم تغییرات اساسی در قوانین و مقررات جاری و تلاش‌های جدی در این عرصه است.

انتهای پیام

تشکیل دبیرخانه تدوین پیش‌نویس لایحه «سیاست‌های کلی تامین اجتماعی» در وزارت رفاه 2