سه‌شنبه 17 مهر 1403

تشکیل قرارگاه جهادی مسکن در شورای شهر تهران

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تشکیل قرارگاه جهادی مسکن در شورای شهر تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که قرارگاه جهادی مسکن در شورای اسلامی شهر تهران تشکیل و مقرر شده با پیشنهادات متخصصان امر به دولت در این راستا واحدهای مسکونی ساخته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر بندی شربیانی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به پروژه ساخت مسکن ملی در کشور و استان تهران و چگونگی تأمین آب مناطق مسکونی اظهار کرد: تهران بر اساس آمار و ارقام ارائه شده توان تأمین جمعیت جدید را ندارد.

وی اضافه کرد: اگر قرار است واحد مسکونی برای خانواده‌های فاقد مسکن ساخته شود باید برای خانواده‌هایی باشد که در استان و شهرستان‌های استان تهران زندگی می‌کنند. عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای مدیریت ساخت مسکن راهکارهایی ارائه کرده‌ایم، یادآور شد: قرارگاه جهادی مسکن در شورای اسلامی شهر تهران تشکیل و مقرر شده با پیشنهادات متخصصان امر به دولت در این راستا واحدهای مسکونی ساخته شود. شربیانی عنوان کرد: دولت نباید با واگذاری جمعیت به تهران اقدام به ساخت واحدهای مسکونی کند و در این صورت جمعیت این استان به طرز وحشتناکی افزایش پیدا خواهد کرد و جمعیت کنونی ممکن است نتوانند مسکن مدنظر دولت را دریافت کنند. وی تبیین کرد: براساس آمار، سالانه 250 هزار نفر به جمعیت استان تهران افزوده و در سال 200 تا 250 هزار نفر به جمعیت استان تهران اضافه می‌شود، یعنی هرسال یک شهرستان را به استان تهران اضافه می‌کنیم. عضو شورای اسلامی شهر تهران تشریح کرد: متخصصان سال‌هاست که دم از بحران جمعیت در تهران می‌زنند؛ مسئله‌ای که مهم‌ترین شاخص آن تراکم است و در مقایسه با شهرهای بزرگ جهان تهران از نظر وسعت رتبه 120تا 130 را به‌خود اختصاص داده است. شربیانی یادآور شد: تهران از نظر تراکم در هر کیلومترمربع بین رتبه 25 تا 30 قرار گرفته، به این معنا که در این شهر جمعیتی بیش از توان اکولوژیک و مساحت شهری انباشت کرده‌ایم که موجب بحران برای شهر شده است. وی تصریح کرد: مسئولان و دولتمردان باید برای ساخت واحدهای مسکونی در تهران مناطقی را انتخاب کنند که در آینده مردم متضرر نشوند و ساخت مسکن به‌گونه‌ای باشد که در برابر زلزله، سیل و... ایمن باشد. انتهای پیام /*