جمعه 15 تیر 1403

تشکیل پرونده و معرفی 38واحد صنفی متخلف دیشموکی به تعزیرات حکومتی + تصاویر

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تشکیل پرونده و معرفی 38واحد صنفی متخلف دیشموکی به تعزیرات حکومتی + تصاویر

سرپرست اداره صمت کهگیلویه گفت: در بازرسی و نظارت از واحد‌های صنفی بخش دیشموک از 152 واحد بازرسی بعمل آمده که در همین راستا تعداد 38 واحد صنفی متخلف شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، گرانی و کاهش قدرت خرید این روزها به یکی از مهم ترین دغدغه های مردمی تبدیل شده است و شرایط بازار مشکلات اقتصادی زیادی را برای خانواده ها کم درآمد ایجاد کرده است.

در سایه عدم مدیریت صحیح ترکش های کرونا هر چند وقت یک بار موجب بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی در کشور شده، که در این میان برخی سودجویان هم بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی مردم تنها به فکر سود و منفعت خود بوده و خودسرانه دست به افزایش قیمت زده به گونه ای که حتی در یک منطقه کوچک و محروم یک کالای مشخص با قیمت های متفاوت به فروش می‌رسد.

مردم اما گلایه مند از گرانفروشی ها و مشکلات اقتصادی از مسئولان انتظاری به جا و به حق دارند و آن این است که نظارت ها را تشدید کرده و اجازه ندهند در این آشفته بازار گرانی برخی افراد به سود جویی بپردازند.

چنانچه نظارت ها تقویت و قوانین سخت گیرانه در خصوص متخلفان اعمال شود دیگر هیچکس به فکر سودجویی از مردمی که در شرایط سخت اقتصادی برای اداره زندگیشان تلاش می‌کنند، نخواهند افتاد.

این در حالیست که مسئولان اداره صمت کهگیلویه از کمبود نیروهای بازرس خبر می‌دهند و مردم را برای کمک در این عرصه فرا می‌خوانند تا با همکاری مردم و مسئولان از چنین مواردی جلوگیری شود.

امام جمعه دیشموک نیز با اشاره به گران فروشی در بازار شهر دیشموک گفت: چرا در بازار ما یک کالا چند (بیش از بیست) قیمت دارد، بازار اسلامی یعنی سود حلال و اسلامی باشد که می‌طلبد مسئولان ذیربط بازار را ساماندهی کنند.

حجت‌الاسلام راوند با اشاره به تعطیلی مکرر نانوایی‌های دیشوک ادامه داد: مردم گلایه مند هستند که اگر مشکل از نانوایی هاست آن‌هایی که متخلف اند را پلمپ و اگر با کمبود آرد مواجه اند مشکل را برطرف تا برای مردم سلب آسایش نشود.

وی با اشاره به افزایش اجاره مسکن در شهر بدون امکانات دیشموک گفت: اجاره مسکن در دیشموک، از شهر دهدشت که مرکز شهرستان کهگیلویه است بسیار بالاتر است.

سرپرست صنعت معدن تجارت کهگیلویه نیز به بازرسی و نظارت از واحد‌های صنفی بخش دیشموک با همراهی اداره تعزیرات حکومتی اشاره و گفت: از 152 واحد بازرسی بعمل آمده که در همین راستا تعداد 38 واحد متخلف شناسایی شد.

رضا خدیش افزود: عمده تخلفات گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور بوده است.

وی تصریح کرد: فرم گزارش بازرسی تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی جهت صدور رای ارسال گردید.

به نظر می‌رسد مدیران و مسئولان برجای مانده از دولت قبل برای بازار رها شده شهر و بخش دیشموک هیچ فکری ندارند، و فقط به امارها اکتفا کرده و روز به روز معیشت بر خانواده‌ها تنگ می شود و خم به ابرو نمی آورند و چنان برایشان اهمیتی ندارد که این سودا چه بر سر دودمان بسیاری از خانواده ها خواهد آورد که از تامین هزینه های حداقلی زندگی خود و فرزندانشان عاجز ماندند.

انتهای پیام /

تشکیل پرونده و معرفی 38واحد صنفی متخلف دیشموکی به تعزیرات حکومتی + تصاویر 2
تشکیل پرونده و معرفی 38واحد صنفی متخلف دیشموکی به تعزیرات حکومتی + تصاویر 3