یک‌شنبه 27 خرداد 1403

تشییع پیکر شهید امیرعبداللهیان در وزارت خارجه

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
تشییع پیکر شهید امیرعبداللهیان در وزارت خارجه
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، صبح امروز پنجشنبه 3 خرداد ماه پیکر شهید والامقام حسین امیرعبداللهیان، دیپلمات انقلابی کشورمان در محل ساختمان وزارت امور خارجه با حضور برخی مقامات، مدیران و کارمندان این وزارت خانه تشییع شد.

شماری از مقامات کنونی و پیشین کشورمان از جمله محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، علی لاریجانی رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی، علی اکبر صالحی رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی، محمدجواد ظریف وزیر خارجه پیشین ایران در این مراسم حضور یافتند.

همچنین علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به همراه فرزند شهید امیرعبداللهیان در این مراسم شرکت کرد.

قرار است پیکر شهید امیرعبداللهیان پس از تشییع در وزارت امور خارجه به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی منتقل و در آن‌جا آرام گیرد.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام قمی، معاونت ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: ما در اینجا جمع شدیم که با پیکر وزیر شهیدمان وداع کنیم. این خیل جمعیت در وزارت خارجه جمع شدیم تا از رفتار و کردار شهید عزیز سرمشق بگیریم. ما جمع شدیم که بگوییم ای امیر سلام بر تو، سلام بر دل غم دیده تو، سلام ای سرو بلند جبهه مقاومت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب صفت وزیر مجاهد را درباره ایشان بکار بردند. یکی از ویژگی‌های شهید، ایمان به خدا و پیغمبر و باور به رهبری عزیز بود. او سربازی برای ایران و انقلاب بود. در زندگی شخصی خودش و چه در به عنوان وزیر در وزارت خارجه، او شخصیتی بود که در پرونده‌اش جز صداقت و درستکاری یافت نمی‌شد.

قمی ادامه داد: او در برابر همه تهمت‌ها جز راه صداقت در پیش نگرفت. او شخصیتی محبوب بود. نه تنها در ایران اسلامی، او محبوب جبهه مقاومت بود. او شخصیتی بود که در جبهه مقاومت به عنوان پرچمدار مشخص می‌شد، او وزیر خارجه جبهه مقاومت بود. در سوگ او یک چهارم این کره خاکی اعلام عزای عمومی کردند.

معاونت دفتر مقام معظم رهبری همچنین گفت: شهید امیرعبداللهیان از دانش برجسته‌ای برخوردار بود. او توانست با تولید ادبیات در شرایط سخت از انقلاب و مقاومت دفاع کند.

تشییع پیکر شهید امیرعبداللهیان در وزارت خارجه 2